Tuesday, October 29, 2013

DEMC for check up

last Wednesday ibu cal cakap dia tak boleh nak kencing.. sakit.. bila tanya dah braper lama.. dia kata dah 2 minggu.. ya allah.. dia kata dia ingat sebab food.. sebab dia tak sakit ape.. cuma tak boleh kencing.. pegi klinik pun doktor bagi ubat sebab ingat kencing kotor.. sekali makan ubat pun tak ok.. suruh dia pegi klinik kat gemas.. dia pegi doktor tu scan.. terus refer hospital.. 

mula2 nak refer kat KPJ kajang.. sbb abg aku cakap dia nak bawak ibu pegi check up..  tapi kebetulan doktor plak tak ader. klinik plak tutup hari khamis.. pastu aku cakap datang jerlar kat umah aku.. pegi DEMC.. tapi aku tak penah lagi pegi sana sebab aku kan baru pindah shah alam.. so tak tau sgt tempat2 kat shah alam.. tapi tgk review ramai kata ok.. so redah jerlar..

cal DEMC plak dia kata appoitment dah penuh.. so kalau nak walk in boleh tapi kena pegi emergency dulu.. bila tgk kat situ ader 4 orang doktor ppuan  and 2 orang lelaki.. tapi yg on call doktor lelaki india.. tapi aku cakap redah jerlar.. nak mintak doktor ppuan.. tapi tak bagitau mak aku pun.. kang risau plak orang tua tu..

punyalar daif tak reti pegi.. siap pakai navi nak pegi DEMC dari umah aku.. kehkehk.. bukan jauh pun tapi aku memang fail jalan2 kat shah alam.. sampai jer sana.. alhamdulillah parking semua kat bawah.. aku park jer keta terus buggy dia sampai tunggu kitaornag..1st impression yg bagus utk DEMC .. service bagus.. terus naik buggy dari car park ker hospital.. mula2 risau jugak.. nak drop ibu n ayah dulu ker baru parking.. sbb tak larat orang tua tu nak jalan jauh.. alhamdulillah tak yah nak pening2 kepala bila tgk buggy tu dah tunggu kitaorang kat parking.. 

sampai jer terus pegi emergency.. jumpa doktor n request nak jumpa doktor ppuan.. doktor kat emergency arrangekan n terus boleh jumpa pakar.. alhamdulillah.. kitaorang jumpa doktor Fairuz Asyikin.. semuanya mcm smooth jer haritu.. alhamdulillah.. 

tunggu lama jugak tapi tak rasa mcm penat sgt sebab orang tak crowded.. overall memang aku thumb uplar service kat DEMC.. 

bila jumpa doktor.. scan2 doktor kata fibroid.. multiple fibroid.. so memang kena remove rahim.. but still kena buat blood test, CT scan untuk ensure benda tu fibroid..

masa tgh tunggu nenek jumpa pakar tu.. budak ni lar yg teman atok..  


muka tak tahan nak tido dah..


nak atok kepit jugak.. 


ok makin layu..


yeaaa.. dah tido.. tapi atok kena ader sebelah.. baik jer dia.. tak kacau langsung aku nak bawak mak aku pegi check semua.. dia duduk jer dgn atok dia.. 

petang tu pegi buat semua test.. aku biasalar live update kat abg n kakak aku.. kenalar ambik2 gambar2 nenek ibu tgk buat aper kan.. 


nak buat blood test.. nenek ibu mcm takut jer... haha


kemain lagi pejam mata.. tapi kejap jer ambik darah tu.. semenet tak sampai.. tgk2 dah siap dah..


ni masa nak buat CT scan.. aku yg ngeri tgk jarum tu.. 


nurse ni dari sabah kot.. cakap tak berenti.. taklar nerbes sgt nenek ibu bila budak tu cakap byk.. tanya tu tanya nie.. 


dah siap cucuk.. 

 

nenek tunggu nak buat CT scan.. tapi kesian giler aku tgk dia masa nie.. dahlar kena minum air 3/4 jug besar.. masuk air lagi.. 

lepas jer buat CT Scan tu.. kejap2 pegi toilet kencing +poo poo.. 

sampai umah muka letih giler.. 

in shaa allah kalau tak ader paper will operate ASAP..

harap semua orang boleh doakan kesihatan mak aku k.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014