Thursday, December 31, 2015

Buffet Sheraton, KL

15 Dec haritu aku pegi makan2 kat Sheraton.. sempena akhir tahun makan2 geng sengal.. 
aku tak penah pegi buffet kat sheraton.. ni 1st time pegi.. 

aku tak ambik gambar kat station food dia sebab kitaorang dapat special duduk dlm bilik khas.. so tak campur dgn orang2 luar..*ayatberlagal*.. hahah..
 nak pegi bawak HP kluar n snap... mcm jauh jer.. so aku ambik gambar food yg aku makan jer..

1st round aku ambik kambing, olio n mushroom celup tepung.. 
kambing sedappp n olio pun sedapp.. 

2nd round dah tak boleh tahan tgk jananese station dia.. so ambik semua n try.. 
sushi agak mengecewakan sebab rasa mcm makan nasik lembik.. outtt.. 
tapi yg hijau n orange sebelah dia tu.. mabeles... sedappp.. 

ni mussel n aper eh? bolehlar.. sedap mcm makan kat tempat lain.. aku tak sempat try raw food dia.. 

4th round..nasi goreng dia sedap... pastu chicken butter.. ok jugak.. yg mussel tu pun ok jugak.. overall food yg masak2 ni oklar.. taklar x sedap... 

satay dia sedap.. yg wantan goreng tu sedapp.. 

ni part kat noodles.. dia punya keow teow rasa tepung kuat giler.. so korang kalau pegi ambiklar mee or bihun.. dia punya bahan2 byk.. so boleh pilih.. 

sebelah dia ni ader dimsum.. tapi asyiklar time aku pusing jer mesti baru nak masak.. aper da.. 
malas nak pegi ambik sebab station dimsum ni yg paling hujung sekali... aku dah pusing 2-3 kali.. asyik tak ader jer.. malas dah nak berulang situ lagi..
last2 tak ambik pun dimsum.. rogi.. 


dessert dia oklar.. sedap mcm kat hotel2 lain.. tapi budak yg jaga station dessert ni muka mcm nak mintak penampar.. ader sorang customer ni ambik aiskrim sendiri.. eh buat muka plak mcm tak puas hati.. aku memang pantang tul orang buat2 muka nie.. 
aku suruh potong cake pun tak potong2.. buat bodoh jer... 

ni coffee dia.. best kat sini coffee ader byk pilihan.. sebab ader sesetengah buffet hotel ko boleh pilih either coffee biasa or tea jer.. tapi kat sini ko boleh pilih aper ko suka.. best.. 
aku pilih cappucino..

overall oklar food dia.. taklar byk mcm ko makan kat shang, hilton, mandarin.. tapi oklar dgn price yg ko bayar.. 

ok moh layan gambar2 geng sengal..

ok ni hadiah tukar2 utk geng sengal.. aku dapat flask la gourmet.. zana bagi.. suka giler kot.. memang tgk carik flask utk isi air panas nak buat susu fatin kalau nak travel.. sekali dapat.. extra lagi ader leopard printed.. dah tak yah beli dah aku.. terima kasih mak ngah(zana)...


geng sengal.. sentiasa sengal.. 
ader jer benda sengal nak buat.. masa nak naik pegi restaurant nie.. boleh plak tersalah naik lif.. hahaha.. masuk2 dlm lif tak ader plak nombor 2 ker 1.. sekali tgk rupanyer  tu lif naik bilik jer.. haha.. sengal...kluar balik ramai2.. naik lif lain..

sibuklar masing2 makan..

kesopanan disitu.. hehe.. 

ok bila posing masing2 memang sengal.. tak ader tokoh nak jadi artis langsung..

alar2 bridesmaid gitewww... tapi masa nak ambik gmbar ni memang kecoh.. nak ambik gambar 4 kanan 4 kiri tanggalar.. pening budak yg tolong ambikkan gambar.. kecoh mcmlar ader share kat  hotel tu...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014