Friday, July 20, 2012

Zaman kesengalan...

harini mood nak bercerita jer..cerita zaman dulu... zaman kesengalan aku.. aku nie memang tak penah duduk asrama masa sekolah.. so bila masuk matrik.. kena duduk kolej.. ader jugaklar kesengalan duduk kat asrama... 

aku nie memang jenis yg tido petang masa kat matrik... abis jer class kul 4 mesti balik tido.. semua orang class sama jer.. so memang activity petang tido sampai tak sedar diri.. dah nak hujung2 manghrib baru bangun.. pastu kelam kabut solat asar.. mcm marathonlar kiranya.. bangun.. mandi n solat laju2.. so ader satu haritu.. aku tido petang.. bila aku sedar jer aku tgk jam dah nak pukul 7.. aku terus melompat dari atas katil.. ambik baldi.. laju2 terus pegi toilet mandi.. x hirau dah orang kiri kanan... tgk toilet kosong.. cantik.. giler ko dah lambat nak pegi class.. balik2 tu terus solat subuh... nasib baik tak siap pakai baju lagi.. sbb aku tgk suasana mcm pelik... semua orang relax jer... kawan aku tgh baca novel... aku tgk kat luar.. ader yg tgh angkat baju.. ader yg tgh jogging.. pastu aku mcm bengong jap.. pk punya pk.. rupa2nya.. kul 7 malam.. biasalar.. petang kul 7 tu dgn pagi kul 7 kan lebih kurang jer suasananyerkan.. gelap pun lebih kurang jer... gelakkan diri sendiri... siap solat subuh tu tak tahan.... tular orang tua2 cakap.. jgn tido petang... degil... 

pastu kalau khamis malam jumaat semua wajib pegi surau.. ader baca yassin.. haritu pakat dgn geng2 aku tak nak pegi surau.. sekali ustazah buat spot check... hambik ko mengelabah masing2 menyorok.. mcm biasa aku menyorok bawah katil walaupun sebenarnya kalau ustazah tu bukak jer bilik.. mesti terus nampak aku bawah katil... sebab cadar semua guna yg fitted tu.. of courselar nampak aku menyiarap mcm kura2 bawah katil.. tapi sebab tempat2 lain dah penuh.. dlm almari kawan aku menyorok.. sampai patahlar paha almari tu kawan aku bertenggek.. ader yg menyorok bawah meja study...kalaular ustazah tu bukak bilik kitaorang.. confirm kantoi. ahahah.. badan kot kecik2 molek takper nak menyorok dlm almari tu.. tak pasal2 malam tu kena menukang betulkan balik almari.. ahaaha... 



No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014