Tuesday, August 27, 2013

BIL's Wedding

Last weeked penuh dgn orang kawin.. n kebetulan adik ipar aku n adik ipar kakak aku kawin.. so ibu n ayah kena pegi dua2 besan.. adik ipar kakak aku nikah hari sabtu malam kat ampang.. pastu adik ipar aku plak hari ahad kat masjid manjalara.. 

start dulu dgn adik ipar kakak aku.. 


ni pangantin lelaki.. aku panggil kema jer..tak tau nama penuh dia aper..


small pelamin utk ambik gambar lepas nikah..


selamat pengantin baru Kema n pasangan.. 

pagi ahad tu kul 8 terus pegi ke masjid  manjalara.. masjid imam al ghazali kalau tak silap..

nikah adik ipar aku plak kul 9.30 pagi.. then terus kenduri kat dewan dlm kawasan masjid tu jugak..


theme color adalah purple..firaz ,atok and nenek ibu..

semua orang dah ready utk upacara akad nikah..


dari kiri.. mak mertua aku, mak pegantin ppuan and adik2 arwah FIL aku..


tambah sorang lagi.. kakak naim..


pengantin ppuan dgn mak dia..


tgklar yg sorang nie.. sibuk dgn camera.. kalau perasan gambar dia tak byk sgt sebabnya dia sibuk nak ambik gambar orang.. mcmlar pandai sgt nak ambik gambar tu nak oi.. 

ader ker patut angah dia tgh berdebar2 nak akad nikah.. ni hah.. camera kat muka orang tu..dekat giler.. memang close up habis.. nak ambik gambar angah katanya... sabar jerlar budak nie..


MIL aku, Iman(pengantin ppuan) and adik ipar aku.. 


pengantin dgn abg pengantin.. tgk laki aku tak pakai sepasang.. dia kata nanti takut bertukar.. eleh.. muka dia dua ornag nie memang sama.. dulu afizul ada misai lagi sebijik.. nie afizul dah tak ader misai lainlar skit rupanya.. nama pun nak dekat sama.. afizul naim n azrul naim..


ayah dgn pok su.. dah lama tak jumpa.. berborak sakan..


orang yg dtg..


ok tgk gaya si kecik tu.. memanjang jer nak ambik gambar orang.. 


half of naim's family.. tgk laki aku tu ambik gambar main2. buat muka..


dari kiri.. daddy, abg adi, atam, acu dukung firaz and dodo dukung amar..


ok akad bermula.. bapak pengantin ppuan yg nikahkan.. ustaz pahrol juoi.. kalau saper2 nak kenal bapa pengantin ppuan ni dia ader bagi motivatisi2.. kadang2 ader jugak masuk IKIM.. tulis buku.. ader kluar tv skit2.. tapi yg paling aku ingat.. saper tau lagu sumayyah.. ha ustaz ni yg tulis.. ader lagi tapi tak ingat..


gambar ni mula2 aku nak masukkan dlm fb.. tapi tetiba ader plak orang merangkak.. ahaha. ni kebetulan jer.. betullar tu.. kalau ko bangun berdiri.. nanti orang tgk plak kokan.. so nak sopan merangkaklar.. betullar dia buat tu.. tapi bila dlm gambar nampak "tak semonggah" plak.. 


tak taular kenaper si kecik ni nampak mcm marah jer.. bz ambik gambarlar katakan.. 


alhamdulillah selamat dah ijab dan kabul..


hambik gambar family kat sini.. tapi family aku.. family sebelah naim ambik pakai camera besar.. ni mcm konflik identity.. sebelah lelaki pakai purple.. sebelah ppuan pakai biru..tapi abg aku pakai biru.. dahlar orang ingat dia sebelah ppuan.. nasib kolar bang nak menjawab..


pengantin masuk dewan.. so cute this couple.. malu2 jer lagi.. ehehe..tapi ko tgk yg depan pengantin pakai baju purple tu..  ewah... kemain lagi..


ni candid picture.. angah so happy.. firaz mcm tak boleh terima bila angah pegi dukung orang lain..seharian wedding tu dia dok mengekor jer angah dia.. ambik gambar sebelah ppuan pun dia menyelit tepi angah dia.. kesian anak aku.. cmm tak cukup kasih sayang.. sepanjang kenduri tu jugaklar dia tak nak dgn aku.. naim entah kemana.. aku ke lain.. firaz pun tak tau mana.. masing2 sibuk jadi tuan rumahlar katakan...

kat bawah nie gambar random.. layan jer k..


dodo, awong ati, acu n angah(mama hana)..



firaz n hana..


do wif hana n firaz.. 


pengantin makan..


table family aku..


table tuan rumah.. makan dulu sebelum jemputan datang..


meja sedara mara naim..


abg pengantin yg sibuk kehulu ke hilir..


antara orang yg dtg..


anak buah aku yg dah besar.. handsome boy..


gambar aku dgn pengantin.. nampak tak aku pegang firaz.. geram tul aku.. orang sibuk ambik gambar.. dia sibuk nak tunduk tunjuk kaki dia.. dahlar mcm tangga jer berdiri.. penat mummy dia maintain cun..

ko tgk gambar kat bawah nie.. gambar2 ni sebelum dapat snap gambar kat atas nie.. 


firaz start dah masa ni.. si akeep plak sibuk dok ultraman kat depan tu.. ko tgk muka aku. control kan.. maintain lg.. sbb kang terkejut plak iman tgk biras dia yg mcm rimau nie.. dahlar keja bank ghimau..  tapi ko tgk tangan aku..nampak ader paksaan disitu.. nak suruh firaz berdiri betul.. tapi ader  dia kesah..




nampaknya aku tak berjaya mengawal keadaan.. aku terpaksa menunjukkan diri aku yg sebenar.. ko tgk mulut aku.. ghimau pun ghimaular.. tetttttttttttttt...... fail!! sorry iman.. jgn terkejut k.. ni benda biasa n normal.. hahah.. 

so welcome to our family iman.. n selamat pengantin baru iman n afizul..

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Salam nk tnya bape harga utk sewa dewan kt masjid manjalara tu?

    ReplyDelete
  3. Salam nk tnya bape harga utk sewa dewan kt masjid manjalara tu?

    ReplyDelete
  4. Salam..nk tnya bape harga utk sewa dewa tu?

    ReplyDelete

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014