Thursday, January 6, 2011

Potong Rambut..

Last weeekend pegi potong rambut.. tapi daddy n Firazlar.. bukan aku.. heheh..

tgklar rambut si kecik nie.. dah panjang dah.. rambut plak jenis kalau panjang mesti tercacak2.. muka pun dah nampak kecik jer kalau rambut panjang... so aper lagi.. activity memotong dah menebas perlu dilakukan.. eheh.. sebenarnya aku yg geram tgk rambut firaz nie.. tak beraper berkenan sgt kalau rambut dia panjang.. suka kalau dia botak.. taklar botak licin tu.. aderlar rambut skit2.. ehehe... so, aper lagi.. terus ajak naim pegi kedai potong rambut kat medan idaman.. naim memang biasa potong rambut kat situ..

Sampai jer kat kedai.. naim potong rambut + shave sekali.. Nampak Ane tu? Naim memang akan potong rambut dgn Ane tu jer.. yg lain dia kata tak best.. huhu..
Masa tunggu Naim potong rambut tu.. aku pun pusing2 dlm kedai (pusing2?? padahal kedai tu kecik jer).. aku nampaklar memo nie.. agaknya mesti tokey kedai nie yg tampal..

Waktu Sibuk - Pelanggan Dewasa??.. tgk.. kedai nie pun ader pick hours tau.. jgn main2.. tapi bahasa pun tunggang langgang jugaklar.. mcm bahasa aku kalau tulis blog nie (mesti dlm hati korang cakap, "nasib baik sedar diri" kan? kan??) .. ehehe..takper aku tak kecik hatinyer..
Kira business kedai Ane nie bagus jugaklar.. sebab ramai pegi potong rambut kat sini.. tapi aku tak tau plak kalau nak start sekolah kena potong rambut?.. entahlar.. mungkin rules tu aplicable utk budak lelaki jer kot.. huhu..

Nie Acu tgh tenangkan firaz.. tak nak kasi firaz nervous potong rambut.. ahah.. sebab masa 1st time firaz potong rambut.. dia punya melalak.. sampai kedai sebelah dengar..

nampak kaki anak aku putih.. aku lumurkan bedak kat badan dia.. sebab masa 1st time potong tu abis rambut melekat2 kat badan dia.. so aku buat teori sendiri.. kalau letak bedak.. nanti tak lekat rambut.. ok tak teori aku? ahaha...

Start nak potong rambut.. aku dgn acu dah stanby kat depan nak agah firaz kalau dia nangis.. heheh.. muka firaz pun mcm dah confius.. tgk aper Ane tu nak buat kat dia..


Dah sarung dah kain merah.. tapi mata still kat Ane tu.. tak puas hati.. ahaha...

Ane dah start nak potong.. daddy dia dah start cakap2.. nak coolkan firaz.. ahahah..


tapi dgn selambanya firaz senyum.. dok diam jer kena potong rambut.. dah tak nangis dah.. eheheh... pandai anak mummy...

nie dah lepas balik umah n mandi.. tgk dah pendek dah rambut.. amacam.. hensem tak?

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014