Thursday, September 19, 2013

slow and steady..

aku nak citer pasal laki aku nie.. tak sure penah citer ker tak.. hehe.. aku tak taular ni kebaikan ker keburukan dia. ahaha..

firaz dah demam 2-3 hari lepas.. so aku EL selasa n rabu.. tapi petang semalam start muntah2.. masuk aper pun semua muntah.. risau jugak aku.. mengemop satu umah tak yah cakaplar.. slalu kalau nak muntah dia bagitau.. tapi kali ni agaknya tak sempat nak bagitau terus melambak depan tv.. nasib baik umah aku tak ader carpet2 bagai nie.. so senanglar skit nak mengemop.. lepas muntah tu kesian aku tgk dia.. dia cakap.. sorry mummy iyaz tak tahan.. alahai anak.. mummy tak marah pun.. 

so malam tadi bawak jugak pegi KPJ selangor.. doktor kata food poisoning.. so insert ubat tahan muntah..

balik tu dia kata nak minum.. bagilar air.. muntah lagi.. pastu laki aku ni kesian tgk firaz sbb tak makan ape2 pun lagi.. dia buatkan susu n bagi susu masa kat dlm bilik.. aper ko.. lepas bagi tu..tak sampai 2 menet terus menyembur balik susu tu... bersilatlar aku atas katil mengangkat firaz takut kena atas cadar.. kang satu hal nak tukar cadar n menjemur.. so katil dpat diselamatkan.. tapi baju aku habis kena muntah.. aku sempat dukung anak aku.. tapi dia muntah atas akular.. ko tau laki aku buat per? dia boleh baring mengereng sambil tangan kat kepala.. relax jer dia pandang aku.. hamboi.. aku ni dah kuyup dah dgn muntah.. dia boleh santai tgk aku.. bila aku cakap.. dddddddddd.. tolonglar bukakkan pintu bilik air ni.. baru dia bangun ko tau tak.. sakit jiwa aku.. naim nie memang mcm tu.. benda dah emergency pun dia relax jer.

ader sekali kat stesen minyak.. dia berenti keta.. relax jer dia tutup engine.. dia locked keta.. masuk dlm kedai stesen minyak tu kehulu kehilir tgk aper nak beli.. aku dlm keta ni dah bersapau tunggu..berpeluh2.. tak ader pun dia nak cepat2.. bila aku cakap naper kunci aku dlm keta.. relax jer dia kata.. sorry2 tak perasan.. *kepalaakudahkluarapidgrjawapandia*.. tak aderlar nak bukakkan tingkap ker aper ker.. memang dia ni jenis slow n steady..

lagi yg aku ingat,masa anak dia dah bersengayut kat tepi tangga nak jatuh.. budak tu dah nangis2.. dia boleh bangun, jalan dgn relaxnya sambut anak dia.. kalau kita confirm dah berkejar dah tgk anak dah bersengayut tepi tangga.. kadang2 geram giler.. tapi bila lama2 aku mcm dah lali dah dgn perangai dia.. so kadang2 tu bila teringat aku mcm nak gelak pun ader.. tapi masa jadi tu marahlar kan.. naim nie memang tak penah mengamuk2.. kalau dia mengamuk pun still suara relax jer.. sebab tu firaz tu manja dgn dia..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014