Sunday, July 20, 2014

Kabel Car Langkawi

bertalu2 plak update blogkan? ehehe.. tetiba semangat juang utk menulis tu berkobar.. kekhkehk..

byk benda nak citer sebenarnya.. tapi kita pilih2 jerlar eh.. mana yg aku rasa menarik tu aku akan sharelar.. sebab byk sgt yg tertunggak.. hehe..

ok start dgn pegi langkawi haritu.. lama dah.. bulan 4 haritu.. heheh. baru terhengek2 nak update.. tapi tak fulllar.. cuma nak share pengalaman naik kabel car jer... 

REMINDER: citer ni tak kelakar langsung k.. 

masa nak naik cabel car ni memang dah ader conflict.. sebabnya.. aku ada masalah gayat... tapi bila naim kata alang2 dah sampai langkawi naik jerlar.. tak takut pun.. dont worry.. so aku pun yakinkan diri naik.. 

ibu pun sama mcm aku takut katanya nak naik cabel car..tapi berjaya jugak aku yakinkan ibu utk naik.. cewah.. ayat mcm ayat novel.. kekheh...


sementara tunggu naim belikan tiket.. jom ambik gambar depan skycab langkawi dulu... 


bila dah sampai atas.. alhamdulillah orang tak ramai.. sebab aku pegi masa nie weekdays.. so memang tak ramai orang.. tunggu tak sampai 5 menet dah boleh naik.. tu dia cabel car dah sampai.. 


ok masa nie hakak tenangkan ibu hakak supaya jgn nerbes... sebab cabel car ni dia tak berenti masa nak naik tu.. dia akan bergerak jer.. tapi kita memang sempatlar nak naik.. nampak gambar kat atas ni?? aku cakap kat ibu aku... "jgn risau.. adik ader nie..." cewah gaya2 aku tenangkan ibu aku... gengam tangan kuat tu. hehe..

ok bila dah naik... aku facing ke bukit nak naik tu... x sampai separuh.. waaaaaaaa... aku tak boleh handle tahap gayat aku... aku pejam mata jer sepanjang naik tu.. rasa mcm ya allah boleh tak undur balik cabel car nie.. waaaaaaa...semua orang gelakkan aku... sampai firaz pun pandai... mummy takut ker? jgn takut.. abg ada... sambil goyang2kan cabel car tu.. ok its not funny... ayah aku dok snap gambar aku..  n the best part.. aku tanya ibu dalam pejam2 mata tu... ibu takut ker? selamba ibu aku cakap.. tak.. danggggg.... rupanya ibu aku x nak naik bukan sebab dia gayat.. sebab vertigo.. dia tak boleh goyang2 or perubahan yg drastik utk level mata dia.. contohnya.. duduk n tetiba kena bangun.. dia tak boleh.. dia akan pening.. tapi sebab cabel car ni dia slow jer.. so no problemlar kat dia.. skang nie problem kat aku.. waaaa.. bila nak sampai nie...



ok dah sampai.. 
relax jer ibu n ayah ambik gambar.. aku?? memang tak derlar nak pegi kat tepi2 tu... mengigil kepala lutut aku nie tuhan jer tau...


bila sampai kat atas tu.. aku kurang gayat sebab kat situ dia tanah rata.. tapi aku tak pegilar kat tepi2 tu.. sebab boleh nampak gaung kat bawah.. no no no... tapi bila aku berdiri kat tepi nie.. aku nampak ader satu lagi stesen kat atas nie.. korang nampak? 

aku kena naik atas lagi? tak boleh turun terus.. ok gurauan aperkah ini... kenaper tak bagitau aku ader 2 stesen...arghhh.... mcm terseksa jiwa aku nie tau tak bila pk nak kena naik lagi cabel car...


ambik gambar dulu... sebelum meneruskan perjalanan.. 
bismillah..

buda yg tak tau takut.. muka sajer buat2 sedih.. konon...



Tadaaa.. dah sampai 2nd stesen... akhirnya.. ibu n ayah enjoy.. aku? ok takyah citerlar.. 


minum2 kat atas nie sambil pk azab aku nak turun plak...


sekali lagi buat muka.. sajer jer kalau ambik gambar nak buat muka... ikut saper tu?


haha.. aku suruh firaz posing dgn patung2 nie.. heheh.. pandai dia berlakon mcm patung.. 

selesai keseksaan aku.. lepas nie jgn harap aku nak naik lagi... sorry.. kalau nak naik.. korang jerlar naik.. aku lambai dari bawah jer.. aku jaga bag semua pun takper.. naiklar korang.. dahlar tak bagitau ader 2 stesen.. puii... semua memang pakat nak kenakan aku.. terutamanya laki aku.. memang sajer nak kenakan aku... 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014