Wednesday, October 14, 2015

Fatin Aafiya

Harini dah masuk hari ke 31 aku pantang.. anak yg ke 2 ni aku pantang sendiri jer.. mak mertua aku ada jugak tunggu aku.. tp on off on off lar.. mak aku pun dtg masa minggu pertama n minggu ni...

Nama anak ke 2 aku Fatin Aafiya..

Maksudnyer.. 

Fatin - Captivating, alluring, enchanting

Aafiya - vigour/vitality

Anak ke 2 ni byk benda aku buat sendiri.. lepas fatin kluar hospital mak aku dah balik kg sebab masa tu nak raya haji dah..

Bab jaga baby ni aku memang x tau.. sebab masa firaz dulu ramai yg bantu.. seriously  aku x tau cara nak mandikan anak... + takut.. tapi sebab dah terpaksa.. aku search jer kat you tube cara nak mandikan baby... tawakkal jer aku mandikan anak aku lepas dia kluar hospital... alhamdulillah aku berjaya mandikan anak sendiri sampailar harini...

Anak ke 2 ni.. naim yg bersihkan uri n tanam sendiri... masa firaz abg aku yg buatkan.. kitaorg memang x tau aper2.. tau2 jer dah selamat tanam dah..

Mcm aku.. naim pun search jugak kat google cara2 nak bersihkan n tanam  uri.. alhamdulillah naim berjaya buat.. tp masa nak tanam tu abg aku ada dtg tolong jugak...


Pasti hari ke 7 nak cukur kepala anak plak.. masa firaz abg aku yg buatkan.. kali ni aku n naim bergabung tenaga cukur kepala anak.. haha.. tobek2 kepala anak aku.. x perlar janji berjaya botakkan walaupun ader tinggal skit2 rambut..

Anak ke 2 ni naim dah berani dukung, susukan, tukar pampers.. mungkin sebab dah ada pengalaman n mungkin jugak sebab dah x ada org nak tolong.. semuakan kena buat sendiri... kesian agaknyer tgk aku buat semua.. jadi dia pun kena tolong sekali... so berani ke x berani belakang cerita.. kena jugak beranikan diri buat semua benda..

Jaga anak ke 2 ni memang emosi terlebih.. iyerlar pantang sendirikan.. aper2 aku berdua jer dgn naim tempuh.. naim memang penguat semangat aku.. selalu support ckp kita boleh buat.. memang masa 2nd week aku down giler... sedih + penat + risau... seriously aku memang nangis jer malam2.. haha.. emo terlebihkan aku?? badan pun lemah jer masa tu.. sampai aku x peduli dah aper jadi kat badan aku sebab penat + emo x stabil... makan pun sebab nak isi perut jer.. mcm2 benda aku pk...

Naimlar yg bg semangat.. hari2 pujuk aku.. ambik hati aku.. x tau mcm maner aku nak lalu semua situasi ni kalau dia x ada.. sabar jer dia layan aku.. hari2 x putus2 bagi semangat...

Until dah masuk minggu ke 4 ni barular aku rasa emosi aku makin stabil.. mungkin dah dpt sesuaikan diri.. n badan pun dah beransur2 pulih.. luka pun dah ok..

Alhamdulillah setakat ni kitaorg dapat tempuh semua ni.. syukur aku dikurniakan suami yg amat memahami...

firaz?? shock lar dapat adik.. sentiasa jeles dgn adik dia.. firaz oo firaz.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014