Wednesday, December 19, 2012

platinum card bergerak...

last 2 weeks.. aku pegi ariani kat wangsa maju.. nak tgk tudung.. kata tgh sales.. haruslar pegikan.. hehe..aku bukan peminat tudung sarung.. sebab aku rasa kalau aku pakai tudung sarung nie dah mcm orang indon jual goreng pisang tepi jalan.. ehh.. aku cakap aku.. bukan orang lain... sebab aku tgk semua orang pakai mcm ok jer.. kalau aku pakai ader jer tak kena.. nak2 lagi kalau yg mcm berambu ramba tu... lagilar meriah kepala aku rasanya.. 

aku tgk kakak2 ipar aku pakai semua ok jer.. tak ader plak mcm indon.. naper setiap kali aku pakai mesti rasa mcm aku nie selekeh giler.. tu antara faktor kenaper aku tak suka pakai tudung sarung.. naim berkenan kalau aku pakai.. tapi nehiii.. aku pakai bawal jer.. sebab shawl pun aku pakai lagi haru biru.. mcm nak terbelit leher aku nie..tapi kadang2 aku try jugak lilit.. but really not me actually.. 

tapi sebabkan tahap pemalas aku nie tinggi.. so ader jugaklar tudung sarung tu kat umah.. tapi aku beli yg pendek.. yg murah jer kat arini tu.. sebab senang.. kalau nak kluar2 weekend or malam2 aku sarung jer.. leceh nak iron2 tudung bawal.. 

ok balik kat citer nak beli tudung tadi. dah 3 perenggan baru sedar terkeluar tajuk.. kehkekh.. aku pegi kedai arini tu lepas keja.. sampai jer tgk.. ader kain rentang tunjuk sales.. wah nie dah bagus ni..niat hati nak tgk2 jer.. tak ader pun nak beli.. sekali masuk.. eh.. eh.. ader plak yg berkenan.. sbb ada yg x ada awning keras tu.. i like.. tak aderlar muka aku nampak bulat.. cewah.. dah try2 dah.. 

masa aku masuk tu.. budak2 kat ariani tu terus perasan firaz.. dia kata.. eh.. nie budak yg slalu datang dgn nenek dia tu kan.. ok.. fine..anak aku lagi dikenali dari mak dia nie.. nenek + mak long dia memang rajin datang ariani nie.. kalau bagi purata seminggu tu aderlar 2 kali kot diaorang pegi.. imagine.. semua kenal firaz.. menunjukkan kerapnya mak mertua n kakak ipar aku pegi ariani..

budak tu siap tanya lagi.. eh anak akak eh.. ingat anak kakak yg sorang lagi tu.. ko tgk mata si kecik nie.. tgk mata aku.. kan photostat mata aku tu.. kehkehk.. 

firaz pun aku tgk dah mcm buat umah sendiri dah main kat dlm tu.. bbila aku dah pilih2 tudung semua.. nak bayar dah... tapiiiiiiiii....... alamak..baru teringat kad terlupa nak ambik kat kakak ipar aku.. of courselar aku tak ader kad ariani.. kad jusco ader.. eheh.. aku cal kakak ipar aku.. nak mintak nombor ariani... tak berangkat2.. agaknya ader patient kot.. dua2 kakak ipar aku tak angkat.. 

ok fine.. aku cakap dgn budak tu.. takperlar (sambil ulur tudung kat budak tu).. esoklar akak datang.. card lupa bawak.. pastu aku tgk dia bincang2 dgn kawan dia.. ko tau aper budak tu cakap.. takper2 kak.. saya bagi jer akak 30%.. sebab memang dah kenal dah dgn anak akak n nenek dia nie.. wah.. ini sudah bagus... seeeeee..... tak yah bawak card.. firaz boleh jadi platinum bergerak aku... ok next time bawak jer dia.. tak yah card.. hehehe...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014