Monday, December 3, 2012

Admitted again..

 Skang ni aku kat sepital.. Firaz admitted lagi... Food poisioning..

Citer start on last friday lg..  Petang jumaat tu aku ada briefing treasure hunt.. Tgh2 briefing kakak aku cal nangis2.. Ckp ayah aku suspek kencing tikus... Memang risau giler sbb kencing tikus ni bukan boleh buat main2.. Cal kak kin n kak ya.. Tanya aper simptom2 penyakit tu.. Aku pun mengigil2 bila dgr.. Briefing tah kemana.. Aku dah x dgr dah..

Pastu dpt cal dari abg aku.. Ckp dia dah cal dah HA kat klinik tu.. Tp HA tu ckp.. Ayah aku jumpa doctor, so dia x tau aper yg doctor ckp kat ayah aku.. tapi kalau based on record yg doctor tulis tu.. Mcm viral fever jer.. Bongok x bongok doctor tu dia pegi ckp ayah aku.. dia suspek ayah aku nie kena kencing tikus.. Sedap2 jer doctor tu main rasa2 eh.. Kakak aku plak memang jenis cembeng.. Lagi buat org panic ingat memang dah confirm.. Bila cal mak aku.. Mak aku lg cool dari kakak aku.. Ckp ayah aku ok.. Cuma tido jerlar...

Hati  memang x senang dah.. Hari sabtu pagi tu aku pegi jugak treasure hunt sebab kalau x pegi x boleh plak.. Kesian kat geng2 aku.. Ingat lepas TH tu nak terus balik kampung.. Tapi mana tau firaz teruk plak.. Abis jer TH.. Aku terus balik umah.. X tunggu pun makan n result memang ker tak.. Sampai umah terus bawak firaz pegi hospital.. Lepas jumpa doctor tu.. Doctor pessn kalau balik ni minum seven up pun x ok.. Kena admit..

Sampai umah kul 5 lebih.. Firaz muntah balik non stop.. Aku tgk muka dah pucat n dia pun mcm dah lembik.. Baring jer.. Nak  bgn pun x larat.. Muntah sampai dah kluar air masam dah sebab x ada aper nak muntah dah..

Sampai jer hospital terus doctor admitkan dia.. Masuk air.. Semalam doktor dtg kat bilik.. Doctor kata dia dehydrated teruk.. Based on blood test.. Dia memang dehydrated teruk.. Kalau normal 5.. Ni firaz dah sampai 12 dah.. So aper lagi 3 botol air masuk...

Demam pun ada ski2.. 1st day tido kat sepital.. Memang aku x boleh tido.. Firaz dok mengingau + phobia nampak nurse n doctor.. Even org dtg anta makan n kutip sampah pun nangis.. Ckp x nak2.. Tgh tido pun mengigau ckp x nak2.. Kesian..

Harini aku mintak doctor balik.. Kesian tgk dia nangis.. Mata sampai dah bengkak sebab dok nangis..

Alhamdulillah.. Firaz dah x muntah.. N dah boleh makan skit2... Tp demam still x ok lagi.. Doctor kata sebab ulser dlm mulut dia tu.. Hopefully firaz cepat sihat... Amin..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014