Thursday, December 13, 2012

sakit anugerah tuhan..

lama tak update blog.. byk benda yg jadi semenjak 2 menjak nie... hmm.. ok haritu aku ader citer pasal ayah aku yg kena kencing tikus tu kan?doctor tu bengong..sesedap mulut dia nak cakap aper.. rasa mcm nak sepak2 muka doctor tu.. tapi demam + sakit tekak ayah aku memang dah ok.. tapi start last saturday.. tiba2 satu badan ayah aku kluar mcm biji2 berair + darah.. OMG... pagi saturday tu aku terus balik kampung.. tgk ayah mcm maner.. teruk jugaklar + lutut sebelah kanan dia pun sakit.. so memang jalan pakai tongkat.. kesian.. aku nak bawak balik KL.. dia kata dia tak nak ikut. takut berjangkit.. buat blood test.. semua ok.. doctor bengong tu plak kata ayah aku kena penyakit kaki, tangan and mulut + chicken pox.. kepala hot lar doctor tu.. hari isnin.. mak aku cal abang aku.. suruh bawak ayah aku check kat KL.. mungkin ibu susah hati tgk keadaaan ayah kot... kebetulan abang memang cuti isnin n selasa.. so abang aku balik sorang2.. ambik ayah bawak balik kajang.. pegi check kat az-zaharah bangi.. 

doctor tu tgk jer.. terus dapat diagnose...SCARLET FEVER... dia sama mcm viral fever.. tak ader specific ubat... cuma kena makan antibiotic.. tapi ambik masa skit nak elok.. bila dah dapat tau mcm tu.. terus lega.. nak tau lebih lanjut pasal penyakit nie.. bolehlar google sendiri eh aper itu SCARLET FEVER.. nie 1st time aku tgk orang kena.. so demam ayah aku sebelum nie + sakit tekak yg teruk giler tu.. adalah symptom2 dia..  so.. setakat harini.. ayah bertambah sihat.. alhamdulillah.. 

tu baru citer ayah aku.. ader lagi yg sakit.. kakak aku.. tp nie mistik skit.. will continue later..

Tuhan bagi kita sakit utk beri kita peluang utk menginsafkan diri kita dan terhapusnya dosa2 kecil.. amin...sesungguhnya ader hikmah yg tersembunyi di sebalik sesuatu perkara... 



No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014