Friday, March 8, 2013

budak mata sepet..

ok semalam budak mata sepet nie (cewah ckp orang.. mata aku pun sama. kehkeh) dah pegi shah alam dgn nenek dia.. pegi umah kakak ipar aku..

nangis??? nan ado.. dia kalau jumpa acu dia memang tak nak orang lain dah.. jgn harap.. kalau acu mandi.. tahan tu duduk depan pintu bilik air sambil tengok i pad.. nanti kalau aku sempat snap gambar dia duduk depan pintu bilik air tu aku letak kat blog nie..

dia dgn acu dia memang attach giler.. boleh sengayut kat kaki acu kalau acu tk nak dukung dia..

so kalau ckp jer nak pegi umah hana(rumah kakak ipar aku).. mesti dia yg suka.. siap kemas baju hokey.. amboi over tau.. tak kisah dah dgn mummy n daddy..

kalau tak ader acu.. 2nd person yg dia attach daddy dia.. nie aku tak tahan.. tido berpeluk2 duaorang ni.. kalau bangun pagi tgk aku tak keja n daddy dia keja.. dok mengamuk2.. mcm kenaper plak aku cuti tp daddy dia tak cuti.. amboi.. nangis ala2 tak boleh terima kenyataan gitu.. kena sedas dgn aku.. pelepek dgn peha.. terus senyap..

kalau dia tak senyap jugak.. aku akan mulakan citer2 dongeng.. mcm.. eh tgk tu lizard kat blakang iyaz tu.. kalau dia nangis jugak.. aku akan start yg extreme skit.. semalam mummy pegi jumpa boboiboy ker upin ipin ker.. kancil ker... dia pesan kat mummy...bla bla bla.. nanti dia tgh nangis dia akan berenti.. pastu dia tanya.. adudu? mummy umpa adudu eh(mummy jumpa adudu eh?).. or.. yg imau umpa ancil tu eh(yg rimau jumpa kancil tu eh).. bila dia start tanya tu.. lagi hebatlar kan aku punya citer dongeng.. wakak.. terus dia lupa nak nangis.. anak aku nie memang suka dgr orang bercerita.. tak kisahlar dgr citer aper pun.. kalau dgn mak long dia lagilar.. asyik citer orang sakit jer.. cucuk orang tu lar. orang ni berdarahlar..

dlm minggu lepas mcm tular.. mak long n pak long dia nak balik kedah last monday haritu.. pastu mak long dia tanyalar kat dia.. nanti along balik kampung saper nak citer orang sakit kat iyaz...dia cakap neneklar.. tp nenek citer acak2(masak2).. nenek tak tau nak citer orang sakit.. nenek pandai acak(masak) jer.. amboi sound direct nampak kat nenek dia..

ok rindu dgn budak kecik sorang nie. petang nie mak mertua aku pesan suruh datang.. bawak baju tido +baju duduk umah +pampers.. tak cukup barang si kecik tu..



No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014