Sunday, March 10, 2013

ko paham??

dah kul 2 lebih skang nie..tapi mata aku still tak boleh lelap.. agaknya sebelum tido tadi aku minum mc cafe.. tu yg tak boleh tido aku nie.. 

cal mak aku tadi.. dia citer pasal makcik blakang umah aku.. biasalar ornag kampung kalau nak sebut perkataan english memang mcm2 bunyiknya..

makcik nie citer kat mak aku.. anak dia naik keta n sampai satu tempat nie kena berentikan keta sebab keta dah berasap.. so makcik nie cakap.. keta berasap sebab anak dia tak check "percer"... so mak aku pun mcm tak paham.. terus sambung.. ooo dia lalu hutan perca(satu tempat area tampin/melaka) ker?.. yg makcik ni pun kata.. ha tular dia tak check hutan perca sebab tu keta berasap.. makcik nie pun pakai rembat jer perkataan mak aku.. dahlar mak aku jadi confius.. aper kes lalu hutan perca dgn keta berasap. so mak aku terpaksa pk aper perkataaan sebenarnya.. rupa2nya makcik tu nak ckp.. temperature... bukan hutan perca...yg citer tak tau nak sebut..  yg dgr plak tak paham.. baguslar tu...

lagi satu citer...dia kata anak dia yg no 4 tu mengadu kat dia.. anak dia yg no 5 tu bila tanya mesti buat blur jer.. pronoun blur as "belur".. makcik ni tanya balik anak no 4 dia... "bela"? adik hang "bela" aper.. ayam ker itik ker.. pastu makcik tu terus diam sebab dok pk aper benda yg anak dia bela... eheheh.. 

lagi pasal orang kampung aku.. masa aku sekolah dulu.. makcik2 kat kampung aku kalau nak pegi pasar.. slalunya diaorang akan jalan kaki dari umah ke pasar.. dlm 5km mcm tular.. so short cut diaornag akan lalu umah aku.. tiba2 aku dgr makcik sornag nie terjerit2 panggil mak aku lepas balik pasar... mcm panic giler.. dia cakp..ader oksiden kat depan pasar... mak aku ckp.. saper yg tak cukup oksigen... bukan oksigen.. oksiden...oksiden... makcik tu ulang lagi... tension makcik tu mak aku tak paham.. pastu dia terus ckp.. langgar keta...langgar..  ooo accident rupanya... 

ni pasal pakcik sorang nie plak.. bapak aku tanya dia.. anak dia keja kat mana.. dia kata anak dia keja kat kilang solonet... kat sum sum... 

yg nie memang parah giler.. giler tak paham.. dia cakap memang confident giler.. kalau ko cuba tanya sekali lagi.. dia akan ulang perkataan yg sama.. solonet.. sumsum.. suara mcm dah tinggi dah mcm nak marah..dlm hati dia mcm nak ckp ko ni x paham2 aku ckp.. kalau ko tanya dia kali ke3.. aku rasa memang dia lepuk kepala ko.. bengap benar budak ni aku bgtau x paham2.. heheh 

kornag tau dia ckp aper... dia bgtau.. anak dia keja kat kilang electronic samsung... 

byk lagilar yg diaorang sebut tu kadang2 nak gelak aku dgr.. contohnya.. mcdonald jadi mekdono.. blender jadi brender... air mineral jadi air mililel.. hahah.. tapi benda2 mcm nielar kadang2 buat hidup kita jadi ceria.. *smile*

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014