Friday, April 12, 2013

Bandung : DAY 1

Flight aku kena reschedule awal2 pagi.. aper kes tak tau.. so flight aku kul 6.20 pagi.. kul 3 pagi aku dah bangun.. sebab pakcik limo tu datang kul 4 pagi.. semangat abis.. 

hari 1st ni ader cerita.. aku kan dari sini kul 4 pagi.. malam tu aku dah get ready dah siapkan semua.. baju nak pakai esok pagi.. luggage pun semua dah get ready depan pintu.. takut ader yg tertinggal.. stroller aku dah stanby depan pintu jugak.. so masa nak naik limo tu.. aku pun masuk dulular sebab firaz tido lagi.. so naim kena bawak satu beg besar n stroller.. aku dah nampak dah dia sorong stroller tu keluar umah.. tapi berenti kejap pakai sandle.. tapi bila dalam keta.. dah sampai cheras baru aku tanya bawak tak stroller.. dia selamba jer cakap tinggal.. WHATTT???? dukunglar si kecik tu.. berat boleh tahan walaupun kurus.. sbb dia berat tulang si kecik nie..jgn nanti mengadu cakap penat eh..tu satu kes.. habis..

sampai airport citer lain plak.. mcm tak bagi aku pegi jer.. 

sampai airport kul 5, pastu terus pegi wrap beg.. kejap jer.. tak sampai 5 menet pun.. pastu terus nak check in bag.. sekali tgk kat kaunter nak check in.. hambik ko.. beratur panjang.. ramai rupanya orang naik flight pagi.. beratur jerlar.. aku beratur sampai kul 5.45 eh.. masa check in luggage tu.. orang airasia tu kata. cepat eh dah nak tutup dah tempat nak masuk tu.. aper lagi.. berlari2lar 3 beranak nie... 

ok lepas masuk kat depan tu.. terus pegi tempat imigresen..beratur jugaktapi sekejap jer.. abis imegresen.. scan plak.. beratur panjang lagi n lama.. jantung dah dup dap dup dap ni sebab tgk jam lagi 20 menet.. 

sekali dia bukak lane staff n crew to public.. aper lagi aku terus beratur kat lane tu.. ni kat speaker dah bagitau dah gate dah bukak.. berlari lagi 3 beranak kul 6 pagi nak naik flight.. tapi lari2 anak jer.. control ayu.. wkakaakaka... sampai jer.. tgk gate dah bukak n orang dah beratur masuk dah.. terus jer q.. pastu terus masuk.. memang tak aderlar nak tunggu2 ni.. memang ngam2..nasib baik tak tinggal flight..


muka di pagi hari.. 


budak kena paksa bangun kul 3 pagi..


luggage bawak pegi.. ngam2 jer.. beli 20Kg jer..



budak dah ready nak pilih menu..


bukak mcmkan pandai baca...



tapi tertido.. baru jer naik 30 menet.. dah tido.. abaikan perut daddy azrui tu.. 


dah order siap2 nasi lemak pak nasir masa nak web check in tu..


kesian daddy azrui.. kaki panjang sgt.. sampai tersekat kaki...


sunny day..


daddy ready nak makan plak lepas aku dah abis makan.. harus aku makan dulu.. ehehe.. tak aderlar.. biasalar aku kan makan cepat.. so kalau naim makan dulu alamatnya perut aku dari lapar sampai dah jadi kenyang baru aku boleh makan.. naim kan slow n steady...


mummy plak pangku si kecik ni.. daddy nak makan.. 


ok dah nak sampai dah bandung.. hello bandung...



ni airport dia.. mcm airport lama kat kedah.. 


dah landed.. muka happy.. masa sampai nie jam baru kul 7.20 pagi.. so kat malaysia kul 8.20.. bandung lambat sejam dari malaysia.. masa sampai nie.. sejuk.. firaz sampai pakai sweater.. kat luar still lagi ader kabus masa turun tu.. sejuk compare dgn malaysia.. 22 darjah celcius.. 



terkejut jugak masa 1st time sampai.. dia punya airport... alahai.. kecik jer.. ni imigresen dia..
naim kena letak cap tangan.. agaknya dia tgk naim mcm gangster kot.. 


masa tunggu supir.. boring jer muka si kecik tu kena tunggu lama.. dahlar mengantok.. sebab aku book thru internet.. so ader free transport dari airport ke hotel n hotel ker airport..

masa supir dah sampai.. terus jer naik and heading to hotel..

muka budak tak cukup tido..

ni hotel dia.. Grand Serela.. nice hotel.. ni lobby..

lobby dia besar.. selesalar kalau nak menunggu..

reception counter..

ni lounge.. 

ada kids corner jugak.. 

tadaaa.. nilar bilik dia.. oklar.. nice.. but mcm review2 yg aku tgk.. bilik dia agak gelap skit sebab lighting dia skit.. about towel.. memang mcm review cakap jugak.. should tukar towellar.. sebab mcm dah lama.. tapi bersihlar.. 


nie dari luar hotel.. Grand Serela.. meamang ok sgtlar kalau saper2 yg kaki shopping datang duduk sini.. jalan kaki 5 menet jer dah sampai cascade, heritage, Stamp, secret..  shopping kat cascase, heritage and Secret memang boleh giler.. ader satu baju tu aku beli kat cascade 50% off.. so bila convert dlm 10 inggit duit kita jer.. huhhu.. 


dapat early check in dlm kul 11 lebih mcm tu.. so perut lapar.. mata mengantok.. room services jer.. ni ikan gurame goreng + udang goreng butter.. ingatkan sampai butter prawn.. sekali mcm salut kicap+ saus manis..


ikan gurame tu set dia dgn nasik n ulam.. memang terbaik.. mcm makan alar2 kampung mcm tu..


dah bangun dlm kul 5 mcm tu.. jalan2 sekitar jalan Riau.. tak sempat nak ambik gambar.. ni cascade.. sebelah dia heritage.. bersambung heritage n cascade ni.. 



jalan kat depan sekali ader kedai Mr bean.. firaz terus jerit nak masuk.. pegi2 sekali ingat kedai baju budak.. rupanya kedai utk adult.. hhuhu.. posing jerlar firaz dgn mr bean.. jadilar.. eheh..

aku ada jugak pegi pasar baru sebelum check in.. saper yg giler kain pasang n telekung memang sesuai sgt pegi sana.. tapi aku pegi sejam jer.. caya x? ahah.. sebab naim x selesa.. ramai giler orang datang jual barang masa kita nak pilih2 kain.. n tempat dia mcm sesak n sempit.. kalau bawak budak kecik mcm x sesuailar.. aku sempat beli 2 pasang kain jer.. itu pun tak ader bagain sebab setakat beli 2 jer and aku rasa dah murah dah..sepasang 32 inggit jer.. 


ni jer hasil aku ke pasar baru.. sedih.. aku ajak repeat masa hari ke 3 tu naim tak nak.. dia kata nanti datang lain kali ajak akak ipar aku.. huhuh.. alar sebenarnya dia penat dukung firaz + orang bawak air, fridge magnetlar, cekedeslar datang kat dia suruh beli.. tapi tak boleh salahkan aku.. saper suruh tinggal stroller.. hehe..

tips: masa pegi pasar baru nie naik teksi.. teksi yg boleh naik adalar teksi blue bird and gemah ripah sebab dia bermeter.. so slalunya memang tak lebih dari 20 ribu.. kalau teksi yg tak ader meter dia akan charge sampai 40-50ribu.. so hati2 sebab byk teksi yg buat color lebih kurang sama dgn blue bird n gemah ripah.. tgk kalau ader tulis blue bird n gelah ripah baru naik hokey..  

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014