Friday, March 13, 2015

Padang..

Harini sihat skit.. alhamdulillah.. harap2 akan terus sihat.. amin.. 

2 hari lepas aku ader makan2 dgn geng sengal.. so bukaklar citer dulu2.. tetiba terbukak citer aku penah tuliskan surat layang utk anak Kak Ton masa anak dia sekolah kat STAR, Seremban dulu... 

Ni memang gelak besar.. citer dia mcm nie.. masa aku dgn kak ton satu department dulu aku memang selalu tolong dia mengarang mcm2 surat.. karang karangan utk anak dia pun ader.. semua bendalar.. 

ader satu haritu dia mintak tolong aku karangkan surat layang nak bagi kat pengetua sekolah anak dia.. nak bgtau pasal padang rosak.. niat anak dia nak suruhlar pengetua tu turun tgk keadaan padang sekolah yg teruk tu.. 

ok aku pun karanglar.. padang yg tidak teruruslar.. rumput panjang lar.. padang berlopak2lar.. 

pastu print.. aku tunjuk kat Kak Ton.. dia kata ok nie.. minggu ni anak dia balik dia bagi kat anak dia.. 

ok siap masuk dlm sampul surat..

lepas 2 minggu tetiba anak dia call bagitau pengetua dah terima surat tu n bacakan isi kandungan depan perhimpunan lagi.. tapi makkkkkkkkkkkkk.... orang bukan suruh komplen padang bola.. orang suruh komplen padang bola keranjang..... danggggg...  gelak sakanlar aku dgn kak ton... kak ton kata mana dia tau.. dah cakap padang.. mana nak tau padang aper.. memang kalau cakap padang mestilar padang bola jerkan? mana nak tau padang bola keranjang plak... hahahah...

kak ton tanya anak dia lg.. ko tak baca dulu ker sebelum ko masuk bawah pintu pengetua tu? dia kata tak.. orang bagi terus jer.. ingat mak tulis padang bola keranjang.. haha.. bagus...

kesian pengetua tu compius.. mintak maaf yer pengetua yg terima surat layang tu.. heheh...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014