Thursday, March 26, 2015

Kata Nama Khas

Ni citer pasal Firaz Aryan... dia sekarang ni kalau cakap jer mcmlar dia sorang jer tau.. nyampah.. 

malam2 mcm biasa aku akan checkkan homework dia.. skang nie hari2 ader homework.. english, mandarin, math n BM.. 

so skang nie BM dia dah belajar kata nama khas,kata nama am n kata kerja.. dlm homework dia suruh tick kan mana yg Nama Khas... pastu aderlar satu tu Zoo Negara.. 

aku cakaplar Zoo Negara tu bukan kata nama am ker?? mak conpius.. alhmaklumlah dah lama tinggal sekolah.. ko tau dia sekolahkan aku..

Firaz: Mummy, Zoo Negara tu kata nama Khas sebab dia ader Big Letter... kalau zoo tu baru kata nama am... mcm mummy.. tu kata nama am.. kalau Fazila tu kata nama Khas..

Mummy: ehh tu mummy tau lar.. ni zoo negara nie compius skit.. 

Firaz: mcm mummy berjalan.. mummy tu kata nama am.. berjalan tu kata kerja.. 
kata kerja aper2 yg kita buat dgn tangan, kaki n badan.. tu semua kata kerja..

Mummy: whatever... 

ko tgk.. aku salah satu jer dia punya ceramah aku mcmkan dia tau semua.. skang nie aper2 semua teacher said.. teacher said... 

eleh kemain lagi ko punya teacher.. budak2 kalau dah masuk sekolah mesti nak cakap.. cikgu cakap.. cikgu cakap.. sampai sekolah menengah.. kawan cakap plak.. entah bila nak dgr cakap mak pak tak tau..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014