Thursday, August 20, 2015

Saiz Kasut

cakap pasal kasut nie.. aku haritu baru jer jual kasut2 firaz preloved dlm 10-12 pasang mcm tu.. sebabnyer semua dah tak muat.. ader yg pakai sekejap jer pastu tak boleh pakai dah.. skang nie lagilar pandai komplem kata kasut ketatlar.. itular inilar.. so kenalar beli kasut yg dia berkenan n dia rasa selesa.. 

aku tak tau korang yg dah jadi parent mengalami masalah yg sama ker tak dgn aku yg asyik nak membeli jer kasut anak sebab baru pakai 2-3 kali dah tak muat.. I is stress.. aku suka beli kat pumpkin patch sebab murah n dia byk patern kasut yg sarung jer.. pastu selesa sebab dia jenis kain.. kaki budak2 pun taklar sakit.. tapi skang nie dah tak boleh beli dah kasut pumpkin patch sebab dah terlebih saiz.. pumpkin patch size ader sampai 12 jer.. firaz skang nie dah pakai saiz 13- 13 1/2... so kenalar pegi ke brand2 lain.. aku suka pumpkin patch sebab utk ko pakai basahan memang sesuai sgt.. anak ko sarung jer.. 

aku memang akan make sure kalau pegi jalan2 ker mana2 ker firaz akan pakai kasut.. sebabnyer aku ader pengalaman tgk dgn mata aku nie sendiri budak umur 7 thn kot putus 3 jari sebab selipar tersepit kat escalator.. serius ngeri.. aku tgk tu sampai lemah lutut aku nie tak boleh jalan.. masa tu aku kerja kat parkson the mall.. sebab tu firaz memang tak ader kasut yg terbukak.. sebab mak dia fobia.. 

korang hati2lar dgn anak2 korang bila naik escalator tu.. kadang2 bila kita lupa masa tular yg jadinyer.. kes budak tu dia main kat escalator.. mak leka pilih baju... tak perasan anak kat mana.. iyerlar.. mungkin setiap masa mak dia dok perati.. tapi bila time leka tular benda nak jadi kan.. kesian lar kat budak tu..tak nak citer lebih2lar sebab aku sampai sekarnag nie ngeri bila teringat...

berbalik pada kasut tadi.. aku rasa saiz kaki anak aku tak normal.. which dia dah pakai kasut saiz budak darjah 1 or budak umur 6 tahun.. tapi umur baru 5 tahun..


sumber: cik google..

memang sahlar anak aku nie ikut daddy dia... naim pun pakai kasut saiz 11 or 12.. so masalah bila nak pilih kasut sebab kat malaysia ni ader certain brand jer yg offer sampai saiz 11 n 12.. kebanyakkannyer standard memang offer smapai saiz 10 jer.. 

so aku rasa firaz pun nanti akan mengalami masalah yg sama mcm daddy dia bila nak pilih kasut.. limited choice.. tapi nak buek camno.. dah keturunan.. tapi yg lagi pelik bila dia tak jumpa size dia.. aku yg jadi stress.. hahaha.. sebab dah pusing2 still tak jumpa kasut nak beli.. bukan sekali eh.. byk kali dah mcm tu.. tapi skang nie.. memang dah aim dah certain2 brand.. so kalau ader offer kat certain2 brand barular pegi tgk.. itupunnnnnnnnnnn ader jugak masalah lagi.. patern tu tak berkenanlar.. ni tak berkenanlar.. ok.. kesimpulannyer limited choice and tuan badan yg cerewet.... haha...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014