Thursday, August 13, 2015

Hari Raya 2015 Part II

raya ke-2 aku balik kg.. sedapnyer dapat makan ketupat dgn kuah kacang+ rendang maman + kuah lodeh... terbaik.. tapi kali ni balik raya air tak ader.. aperlar.. 3 hari aku kat kg air memang tak ader.. 

paip pecah lar aperlar... tgh malam baru air sampai.. sampai demam mak aku tadah air sampai kul 3 pagi.. aku rasa ni memang kena improvelar.. tiap2 tahun asal raya jer mesti tak ader air.. dahlar orang datang rumah tak berenti2.. ok tak nak citer pasal tu.. kita citer pasal aktiviti kat kg.. 

biasalar kitaornag kalau balik raya.. makan.. makan.. makan... pastu budak2 ni main bunga apilar.. buat aktiviti kg.. gambar memang tak byk sgt sebab kalau balik kg aku jarang pegang hp... 


ni firaz masa main bunga api.. take turn nak main bunga api yg nie.. 


si addeen ni yg paling besar.. tapi dia yg paling penakut sekali.. ko tgk mcm maner dia berdiri tegak.. itu pun sampai nak klaur anak tekak papa dia suruh pegang.. penakut ya allah.. 


ni yg paling kecik sekali buat masa nie.. ameer.. bawah firaz setahun.. ni lagi berani dari abg dia..


ni akeef.. ni anak abg aku no 2.. yg ni kecik.. tapi berani.. dia tua setahun dari firaz.. dia kalau main.. peluh dia mcm mandi.. mcm maner tak kecik.. habis lemak2 semua terbakar.. 



kalau siang hari kerjanyer mengerjakan keta tolak atok.. habis di sorongnyer keliling rumah.. kesian anak bandar tak penah jumpa keta tolak...   


rumah mak aku dah siap sepenuhnyer.. mak aku buat tempat ni kat tepi rumah khas utk cucu2 dia nak mandi kat luar.. siap ader shower mcm kat swimming pool tu.. yg kat luar utk basahkan badan dulu sebelum masuk pool..





sukalar budak2 nie.. nasib semua lelaki.. kalau balik memang tak ader maknanyer nak mandi kat dlm rumah.. semua mandi kat luar.. ko tgk semua pakai sepender jer.. haha..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014