Wednesday, May 29, 2013

Live dari dlm komuter..

Harini balik lambat skit.. Ada keja x abis lg kat ofis tadi.. Ni kat dlm komuter.. Yup.. Komuter.. Skang ni bila dah pindah Shah alam.. Aku n naim naik komuter..

Jauh? Xlar jauh.. Kalau dari shah alam ke kl dlm 35-40 minutes jer.. Cumanya.. Dari stesen komuter ke ofis aku kena jalan jauh.. Saper2 yg tau area kl.. Aku jalan dari menara maybank ke stesen KL.. Lebih kurang 2-3km rasanya... Yg pasti lebih dari 2km aku jalan..

Paling worst kalau jalan petang.. Nak kejar train.. Laju giler jalan sampai sakit betis aku.. Nafas?? Hehehhe.. X yah ckplar.. Semua org taukan mcm maner nafas org semput berjalan.. Hidung pun x yah ckplar.. Haahaha.. Tambah2 pulak dah bertaaunnnnnn x exercise..

Penat skitlar.. Tp im ok.. Dejavu masa keja parkson dulu.. Jalan jauh giler naik train.. Tukar train.. Jalan lagi sampai umah..

Ni x adalar jalan sampai umah.. Naik keta jer.. Huhu.. Beza dgn kalau duduk kl.. Lebih kurang 1/2 jamlar.. Kalau duduk kl dulu sampai umah 6.45 or 7.00.. Skang ni sampai umah kul 7 or 7.30..

Balik memang penat giler.. Nak call ibu malam2 pun x sempat sgt.. Sbb balik dah buat keja umah lg.. Xlar buat keja berat.. Lipat baju. Siapkan beg firaz nak pegi nursery.. Prepare baju utk esok keja.. Hmm.. But still im ok with that.. Asam garam kehidupan.. Cewah..

Ni dlm train lg.. Ok beza naik train n naik keta?? Kebaikannya adalah aku x yah nak facing jam.. Memang lega giler ok.. Penat masa nak kejar train jer.. Tp bila masuk jer dlm train dah ok.. Bleh relax.. Kalau naik keta mesti aku n naim bergaduh sbb jam.. Sampai umah stress...

Tp kalau komuter rosak stress jugaklar.. Tp jaranglar.. alhamdulillah semenjak naik ni x penah lg ada problem..

Baru jer ckp.. Train ni dah salah announce.. Skang ni nak sampai stesen angkasapuri dia ckp batu caves.. Dia tau kot aper aku tulis.. Hehe.. Yg klakarnya.. Minah sebelah aku ni tekejut sampai melopong mulut dia pandang aku bila dgr batu caves.. Haha...

info: Aku kat dlm ladies coach.. Best sbb semua ppuan..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014