Friday, February 18, 2011

Shah Alam..

Last Saturday aku pegi Shah Alam.. Tido umah kak kin sebab ader Majlis bertunang anak PakCik Naim.. aku biasalar.. tak braper nak kenal sgt sebelah Naim sebab jarang jumpa.. kalau dah jumpa tu aku ingatlar.. sebab masa kawin.. tak buat pun sebelah Naim.. tu yg tak kenal sedara mara tu.. kat Kelantan lagilar.. aku langsung tak kenal.. tapi seronok bila dgr mama citer kat sana mcm maner.. syoknya kalau dapat balik kelantan... tapi.. entah bila Naim nak bawak aku balik..
sambung citer.. kenduri tunang tu kat Bukit Jelutung.. nie 1st time aku datang umah Pakcik Naim nie.. sebelum nie aderlar sekali jer aku jumpa pakcik dia nie.. tu pun sekejap.. masa kenduri kawin.. masa tu salam2 pastu balik.. nie kira adik bapak mertua akular.. dulu dia Duta Malaysia kat New Zealand rasanya.. baru balik Malaysia dlm 2-3 tahun nie jer.. but now keja kat Singapore.. tak taular aku keja aper.. tak pulak bertanya.. kang orang kata aku busybody.. tapi yg aku tau.. anak dia sorang ader keja Maybank jugak.. kat Maybank Investment.. tu jer.. full stop.. sambung balik citer.. asyik terbabas jer.. eheh...
Majlis tunang nie start kul 3.30 ptg.. sampai2 tu.. aku tgk tak ramai pun orang.. khemah pun tak ader.. rupa2nya dia memang panggil sedara mara rapat jer.. memang simple... I like.. pelamin semua tak ader.. nie very2 simple.. orang sebelah lelaki datang jer.. terus cakap2.. tak aderlar panjang lebar.. terus setuju n sarung cincin.. tak ader meleret2 bincang.. tapi yg tak tahannya.. makcik naim nie.. lepas orang bincang... orang tanya ader paper lagi nak cakap... tetiba Makcik Naim terus cakap.. " nie dah tunang nie.. lepas nie diharamkan carik orang lain dah.. ingat tu".. warning kat pihak lelaki.. ahahah.. aku mcm nak tergelak..
pastu terus sarung cincin.. yg perempuannya pun tak aderlar pakai baju glamour2 pun.. simple.. baju kurung moden biasa.. duduk atas kerusi biasa jer sarung cincin...
lepas jer majlis.. ader hi-tea skit.. semua mkn kat dlm.. iyerlar umah besar blehlar makan kat dlm umah jer.. cuba umah kita.. eheh... nak jalan pun berlanggar2..
Nie gambar2 masa kat umah pakcik naim tu..

Firaz masa nak tunggu pihak lelaki.. dia paling ligat sekali.. semua orang sibuk nak main dgn dia.. sengih jer.. tapi bila orang nak ambik.. tak nak...
Nie Masa tgh berbincang.. bapak mertua aku special.. dia duduk atas kerusi.. sebab dia tak bleh duduk bawah...
Masa orang tgh bincang.. Naim duduk dgn Firaz kat blakang.. sebab nak elakkan dia jerit.. kang tak pasal2 jer..

Pengantin Perempuan dah get ready kat tepi tangga nak turun.. tunggu orang panggil jer nak sarung cincin.. ehehe...
Dah nak sarung cincin dah.. sekejap jer..
Makcik2 naim, kak kin n B tgh tgk orang sarung cincin... huhu..
Nie Mama n makcik naim...
Ambik2 gambar lepas sarung cincin.. mak pengantin yg pakai baju coklat oren tu..
Pandangan dari belakang umah nie.. sebenarnya aku nak ambik byk lagi gambar umah nie.. sebab memang cantik umah dia.. biasalar orang kampung mcm aku nie pegi umah orang kaya.. mestilar kagum.. huhu.. patern umah dia memang mcm english style.. simple tapi cantik.. tapi aku tak blehlar nak ambik gambar byk2.. kang orang kata aku peeeerrakk plak.. ahha.. so aku maintain jerlar.. ehehe..
tapi dlm pada maintain2 tu pun.. aku sempat snap gambar no plat keta pakcik naim nie.. ahaah.. kalau dah peerrraakkk tu.. peeerraakkk jugakk... ahahah... tapi nie takper.. dlm keta.. orang tak nampak.. huhu...

On Sunday morning tu plak.. aku pegi sunway pyramid dgn akak2 ipar aku n adik ipar aku..
pirst time tau aku sampai sini.. kira jakun jugaklar aku masa mula2 sampai.. slalu tgk dari luar jer sunway pyramid... ahaha.. mesti korang kata.. pegi sunway pyramid pun nak ambik gambar.. aku peduli aper.. suka hati aku lar.. ader aku kisah.. yg penting aku impress tgk tempat nie... ahaah...

Firaz tgh tgk orang main ice skating...
nie plak gambar akak2 ipar n adik ipar aku.. yg pakai baju pink sebelah kanan tu.. kak Ya merangkap mak long Firaz.. yg tgh tu.. B merangkap Acu Firaz.. n yg last baju itam tu.. Kak kin merangkap Mak Ngah Firaz... ehehe..
sekian.. wabilahitaufiq walhidayah.. Assalammualaikum...


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014