Sunday, May 22, 2011

balik kampung..

lepas cucuk firaz semalam.. terus balik kampung.. dgr jer abang aku nak balik.. terus rasa nak balik kampung tu membuak2.. kalau tak meleleh air liur dgr abang aku citer ibu masak tular.. masak nielar..

lagipun bagus jugak balik kali nie.. bleh anta ubat ibu n ayah sekali..

sampai palong dlm kul 12 lebih.. bestnya.. lama dah tak makan ibu masak.. kitaorang biasanya kalau balik kg jer.. seminggu awal sebelum nak balik tu.. mesti dah siap2 dah susun menu okay.. bagi chef Fuzi hajar.. ahahaha.. kali nie sebab abang aku jer yg plan nak balik.. so dialar yg tentukan menu aper ibu nak masak..

mcm dah jadi kebiasaan.. kalau balik jer.. mak aku mesti masak tak berenti.. suka anak2 n cucu2 balik.. sampai orang kiri kanan semua taular.. kalau kejap2 bau orang masak kejap2 baru orang masak tu.. mesti anak n menantu shuhaimi balik.. hehehe...

slalunya ibu akan masak lauk yg memang tak akan aderlar kat mana2.. tak jualnya kat KL.. purely made from PALONG.. huhuh...

walaupun satu hari jer balik.. tapi duduk palong memang best.. tak der kemana pun masing2.. semua duduk umah.. makan.. pastu borak2.. makan.. borak2.. tido..

kalau seminggu.. seminggular mcm tu... abang aku memang rajin.. petang2 jer buat teh.. malam2 buat kopi.. ader jer dia nak borak.. borak kat beranda depan.. kadang2 sampai kul 1 pagi.. layan.. dgn kopi sekali.. mcm2 citer klaur.. slalu pasal zaman dulu2lar.. (tetiba rindu nak balik kampung) ehehehe...

so balik kat reality.. semalam sampai.. mak aku masak lauk pindang...nie antara lauk favorite kitaorang.. malam tu plak makan sup ekor (beli kat kodai), telur bungkus n lebihan lauk pindang tu..

pagi tadi plak mak aku buat mee rebus.. syok bfast dapat makan mee rebus.. tapi mee tu guna spagetti...

ingatkan balik tadi mak aku nak bekalkan ikan sembilang( orang luar panggil ikan keli) masak berlada.. syok.. tapi tak ader plak ikan sembilangnya.. so mak aku tukar menu.. masakkan rendang ayam.. masyuk..

balik dlm kul 11.30.. kul 2 sampai umah.. bawak rendang kat umah mama.. makan.. n pastu pegi jusco setiawangsa beli barang umah dah tak ader satu pun...


penat giler.. so decide malam tak nak pegi mana2 dah.. beli makan siap2 tuk malam.. firaz kul 7 lebih tadi dah tido.. agaknya dia pun penat.. firaz tido awal. .so dapatlar aku update blog..

ingatkan nak buat cheese flan harini.. tapi tak sempatlar.. penat giler.. nantilar.. kalau rajin aku buat hari khamis.. jumaat aku bawak pegi ofis.. esok pegi keja mesti budak2 nie tanya.. kalau aku cakap jer tak sempat.. mesti kena kutuk kaw2nya.. huhu.. sorrylar beb tak sempatlar.. nanti aku buatkan utk korang k..

* oklar bye.. nak pegi tgk mentor.. bubuy.. Salma nyanyi lagi Siti memang best... adios..


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014