Wednesday, June 29, 2011

Singapore story..

walaupun citer singapore nie dah nak basi.. but i still want to share my pictures when i was in singapore.. Tak ader kesempatan nak citer pasal singapore.. byk sgt benda nak kena settlekan..

Ladies & Gentleman, Batman and Superman.. huhu.. Now present to you.... hahahah... ingat gambar monalisa ker nak present2..

nie hah.. nak postkan gambar masa kat Singapore.. LAYANN.....



Nie masa tunggu nak naik flight... si kecik nie.. habis semua orang dia tegur.. asal nampak budak jer.. ajak main.. dia ingat nie kat taska agaknya...



Nie masa dah sampai airport Singapore.. we landed at Terminal 1.. si kecik nie memang tak ader perasaaan naik flight.. dia rasa mcm naik keta kot... bleh tido sampai nak turun dari flight baru bangun..

masa sampai tu dah kul 1 mcm tu.. ZASS... naik train pegi terminal 2.. pegi carik makan... lapar...



Makan kat SWENSENS.. salad kat sini.. memang terbaik.. restoran nie bukak 24 jam.. n paling penting sekali.. HALAL....



Firaz masa kat singapore.. menjadi seorang budak yg baik.. duduk jer atas baby chair tu.. kalau tak.. jgn harap.. silap2 haribulan dia terjun dari baby chair tu...




We stayed here.. MARRIOT... kat Orchard Road...



Nie katil dia.. memang best tilam n bantal dia.. firaz.. tiga2 pagi bangun kena kejut.. dah pukul 9 tak bangun lagi.. (disclairmer: abaikan perut adik ipar aku tu...)



Nie bilik air dia.. aku suka.. ader 2 sink.. senang aku nak mandikan firaz nanti.. huhhu..

lepas jer letak2 barang semua.. kitaorang terus pegi jalan2 kat Orchard Road..

kat orchard Road nie.. memang ader byk Shopping complex.. semua sebelah2.. larat tak larat jer nak jalan...



Nie our tour guide.. yg sebelah kiri tu.. bakal pak long Firaz.. n sebelah kanan tu.. Suria.. diaorang nie memang bestlar.. sporting.. layan jer kerenah kitaorang... thanks a lot to u guys..




Berenti sekejap susukan si kecik nie...



At Night.. kitoarang pegi kat area Marina Bay Sands.. memang cantiklar Marina Bay Sands nie.. nampak tak atas tu... shape dia mcm kapal... swimming pool dia kat atas tu.. unique..

Bleh naik tau kat atas tu.. walaupun tak stay kat situ... U just pay for 20 dollar.. tapi aku tak naiklar.. sebab gayat.. huhu..



Kitoarang jalan sampai Merlion... orang kata kalau datang singapore.. tak pegi sini.. memang tak sahlar.. so pegilar tgk singa nie..

2nd DAY...

We start the day with bfast at Raffles Hospital... why Raffles Hospital????.. no reason.. kak ya cakap kat sini Dim Sum dia sedap.. memang besar n sedap.. yg penting.. HALAL....



In front of d hospital.. ader kolam kecik.. air dia cetek jer... firaz leka tgk ikan kat situ..

So... from Raffles Hospital.. naik MRT and naik taxi.. baru sampai kat Jurong Bird Park..



mcm nak patah kaki aku kat jalan kat dlm ni.. huhuh.. besar giler.. ader monorail dalam nie kalau tak nak jalan kaki.. tapi paklong firaz cakap.. tak trill lar kalau tak jalan kaki.. trilllar sgt kan aku nie... dia tak per.. fit.. pegi keja kayuh basikal wei.. pastu petang2 pegi jogging semua... kitoarnag nie.. setakat main badminton seminggu sekali.. fitlar sgt.. ahahhah...

When we enter the entrance.. kat tepi tu ader spray tatoo n painting tatoo.. free for kids..

so firaz jerlar yg bleh buatnya...



We choose to do the spray tatoo.. nie pun jenuh acu dia nak pegang.. kalau painting tatoo tu.. tak taular mcm maner....

Sampai jer kat sana.. this was the 1st place.. yg kitoarang masuk... PENGUIN COAST...





Pandai plak penguin nie duduk berdiri bila orang nak ambik gambar dia.. pegi sekolah kot penguin dia nie.. huhu..

so we spent time kat sini aderlar kot around 3-4 hours.. giler tgk burung lama mcm tu.. ahahah..

kat sini they hav place where u can see d bird closely.. dia mcm jambatan gantung.. memang tinggi.. sebab jambatan nie dia sama level dgn pokok2 yg besar.. sebab tu kita bleh tgk burung dari dekat.. aku memang tak naiklar jambatan tu.. sorry.. GAYAT....



Nie masa aku tgh menunggu yg lain2 habis tgk burung..

masa nie aku tgk main "giv me 5" dgn firaz.. tetiba datang plak anak mat saleh nie nak main sama.. agaknya seronok kot dia tgk aku main dgn firaz... ahahah...

anak aku nie.. standardlar.. dia kan suka dgn budak2.. terus tersengih2 tgk budak mat saleh nie..

after we spent time kat Jurong bird Park.. kitaorang pegi plak kat Queensway mall.. kat mana Queensway nie??? kat Queenswaylar.. ahahh.. manalar aku aku tau kat mana.. orang bawak.. aku ikut jer.. tapi yg penting.. dia dekat dgn IKEA..

Queensway mall nie dia mcm PERTAMA complex... kat sini memang byk giler kasut... aku jumpa crocs sales.. tinggal 24 dollar jer.. ori k.. memang murah.. tapi aku tak beli.. sebab aku dah ader dah.. (eh.. tetiba terbelagak plak..) ahaha...

pusing punya pusing.. last2 nie yg kitaorang beli..

ME: kasut Nike.. sesuai utk jalan2.. memang comfort n soft sgt..

NAIM: Running Shoes... ASICS...



memang puas hati beli nie.. we compare d price kat sini pun.. still murah kat singapore.. so berbaloilar beli.. naim memang sepanjang kat sana.. pakai kasut nie jer.. nak jalan byk.. so memang comfortable..

We finish kat Queenway mall around 6 p.m.. so take taxi terus pegi kat Singapore Flyer plak..



Nielar singapore Flyers... cantik tempat dia.. near tu Marina Bay Sands... ticket will cost u around 29 dollar..

nie pun aku tak naik.. sebab.......G>A>Y>A>T.....

tapi ader benda yg interesting kat sini... I saw this signboard...



aper benda nie??????



Nielar dia.. Ferrari betul tau nie.. bukan utk pameran jer tau.. u can test drive.. but u have to pay.. braper tu aku tak sure.. so bleh bawak on the road.. best tak.. tapi kalau bagi kat aku.. memang lar tak bergerak keta nie.. nak tekan aper pun aku tak tau.. huhu...



nie dari belakang Singapore Flyers... bangunan bentuk cengkerang tu still under construction... continue from Marina Bay Sands.. kat singapore nie.. bangunan dia byk bentuk2 yg unique..bentuk durian pun ader tau.. don't "pray2"...



Nie view dari tepi Marina Bay Sands tu.. nampak tak kapal tu melengkung.. kalau dari depan tak nampak sgt... gambar abang baju ijau tu abaikan yer.. merosakkan pemandangan tullar.. sibuk nak bercintan.. siap peluk lagi..

for the 3rd day.. nanti aku post lain eh.. 3rd day aku pegi Universal Studio Singapore.. best....

gambar2 yg aku post nie.. semua dari HP aku.. nanti aku copy gambar dari camera akak ipar aku eh.. aku share dgn korang k...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014