Tuesday, June 7, 2011

Usaha tangga kejayaan....

hmm.. entry kali nie.. pasal new HP.. HP baru lagi??? ahahhaa... aku rasa baru jer ader entry pasal HP 2-3 bulan lepas.. ehehe...

Ok2.. nie bukan pasal nak berlagak ker aper ker HO K... ader reason naper aku tukar HP..(mesti korang cakap alasan.. wakakaka...)

dlm minggu lepas ader Blackberry jatuh dari langit(x nak explain yg nie).. ahahah...

so aku n naim tak tau nak buat per dgn blackberry Curve 3G tu.. buntu..

so aku try advertise kat mudah.my.. dah 3-4 kali aku try advertise.. tapi mudah.my refused my application.. aku tak tau aper sebab dia.. then aku try msg kawan2 aku tanya ader tak saper2 nak beli blackberry tu.. so nobody want to buy.. buntu lagi..

then last 2 days aku pegi wangsa walk mall, carrefour and other places jugak.. tanya kat kedai2 HP.. konon nak juallar BB tu.. tapi semua kata ambik 2nd hand value.. Hp baru.. original.. dia nak ambik 500 jer.. so aku rasa mcm tak berbaloi..

Naim kata.. susah2 biar jerlar dia pakai..

kitaorang pun pegilar survey2 kat blue cube.. tgk package blackberry mcm maner.. package OK.. still in budget every month.. tapi naim kata kalau dia sorang jer yg pakai BB aku tak pakai.. mcm x bestlar plak.. so survey kat bluecube tu package BB + HP sekali...

tgk punya tgk.. punya tgk.. terberkenan kat I phone 4g package.. wakakak.. TER tau.. naim suruh pakai blackberry.. tapi aku tak beraper berkenan... aku berkenan kat I Phone... ahaha... survey lain.. berkenan lain..

tapi ader masalah lagi.. HP kitaorang nak buat mcm maner.. pegi survey lagi.. memang hari tu keja kitaorang survey jerlar.. tanya2 kedai mana yg nak ambik trade in jer.. sebab tak banyak kedai yg ambik trade in jer.. so aku tanya satu kedai nie... dia kata dia bleh ambik dua2 hp aku n naim tu.. 700 jer..

masa tu.. waaaaaaaa... rasa nak nangis.. takkan rendah sgt.. baru jer guna 3 bulan lebih.. aku mula2 nak jual kat kawan2.. tapi bila pk2 balik.. nanti kalau ader paper susah.. manalar tau tetiba bila lepas jual tu rosak plak.. dah masam muka.. so aku decide nak tolak kat kedai jer.. memanglar rugi skit.. tapi tak ader masalah dgn orang..

aku pegi 2-3 kedai lain yg ambik trade in.. so ader satu kedai nie.. dia ambik HP aku n naim 1K.. so terus tolak kat situ.. sebab memang dah tak bleh pegi lagi dah.. aku nak pegi survey kat 2-3 tempat dah.. nak jual BB rugi.. so kalau nak beli I phone kat kedai trade in tu pun.. kena tambah lagi 1K.. lum plan lagi.. pun rugi.. so kalau ambik kat celcom kena tambah lagi 500 mcm tu jer.. siap dgn package sekali.. so KEPUTUSAN MUKTAMAD.. jual jer HP aku n naim tu.. ambik cash.. zassss.. pegi bluecube daftar plan I Phone.. just add another 500..

So, dah jual.. senang hati.. ahahah... dlm hati dah mimpi2 I phone dah nie.. sampai jer Bluecube wangsa walk mall.. bila tanya pasal i phone package.. tetiba budak tu cakap..

"stock tak ader kak.."...

HUH?????? *dushh.. dushhh* tak ade stock ko cakap.. tadi aku datang tanya2 ko tak cakap plak tak ader stock.. baguslar.. HP aku dah jual.. sim card jer kat aku.. nak cucuk kat mana? kat Laptop?? wakakka.. padan muka aku..

tapi aku still control muka aku.. maintainkan muka berlagak.. ahahahah... aku tanya.. kat mana lagi eh ader stock.. tapi suara orang cuak.. tak sync langsung muka n suara.. ahaahah..

budak tu kata akak cuba tgk kat jalan ampang..

so aku pegilar jalan ampang.. tutup wei.. budak tu buat ajaran sesat.. bukak ofis hour jer.. ko pegi hari aper.. ahad.. agak2lar.. so terus pegi pavilion.. pegi2 jer.. tanya.. budak tu kata ader...

FUHH... LEGA...(sambil tangan lap dahi..)

then aku pun isi2lar borang semua.. dah isi2 borang semua.. dia mintak IC nak photostat...

carik dlm bag.. mana IC aku nie... carik2 tak ader.. purse tinggal kat ofis.. BOLEH?????...

adakah aku perlu menangis???? waaaaa.... tolong..

aper lagi.. startlar dialog dgn suara lembut aku.... ahahhah...

aku : dik.. kalau tak ader IC tak bleh buat ker???..(sambil buat muka nak nangis)..

adik BlueCube : tak bleh daftar kak kalau tak ader IC...

aku nak nangis hentak2 kaki dah masa tu.. byk giler masalah....

aku : tak bleh ker dik kalau tak ader IC.. esok thari akak datang anta kat sini.. keja kat Menara Maybank jer..

nasib baik budak tu baik hati... dia kata ok.. so dpatlar aku HP baru aku nie.. punyalar susah nak dpatkan HP.. pandai plak tu.. pegi jual HP dulu.. ahaaha...

nielar gambar I phone 4 yg susah sgt nak dpat tu... takper.. usaha tangga kejayaan...




aku punya color itam.. putih dah abis stock.. harga sama jer..



semalam.. sifu aku.. kak rab ajak aku pegi sini.. machines KLCC belikan baju I phone aku.. dia kata kena beli yg ori.. sebagai anak murid yg patuh.. aku pun ikut cakap sifu aku..

skang nie aku tgk menuntut ilmu dgn 2 sifu aku.. Kak Rab n Zana.. jgn aku lagi pandai dari sifu sudeh.. eheheh....

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014