Wednesday, May 22, 2013

Renovation Part 2

Ok skang nie memang sibuk sebab baru jer masuk rumah baru.. byk benda yg nak kena sesuaikan diri.. fuhh.. challenging betul.. tapi tu citer kemudian about my new place n life k.. skang nie citer pasal renovation rumah...

bila reno biasalarkan mesti ader benda yg tak betul.. rumah aku ader 2-3 benda yg contractor aku buat salah.. tapi dia ok.. dia bukak n buat balik.. contohnya mcm benda2 kat bawah nie.. ader ker cabinet aku color biru hitam.. aku mintak color hitam silver.. sekali sampai umah hitam biru.. huhhu..


nampak? biru k.. biru.. adoi ai..


kawan aku cakap biru BN.. kehkeh.. aku suruh dia tukar. tak kira.. giler ko kabinet color biru.. tak penah di buat orang..



ni wardrobe kat dlm bilik aku.. biru jugak.. giler per..


ni dah siap pasang lampu.. tgk mcm putus2kan lampu dia.. so suruh dia betulkan balik.. 

Tips: lampu kalau tgk direct memang tak nampak sgt.. kena ambik gambar then baru nampak putus2 tu.. 

tapi yg paling buat aku sakit hati.. grill... giler teruk sub con grill dia.. orang tu baru mintak biz dgn contractor aku nie.. sekali keja mcm haram.. aku tak ambik pun gambar sebab sakit hati giler tgk grill dia.. boleh slalu grill datang sekeping2 kan? ni kat tgh2 tu ader kesan sambung.. sekali orang tarik terus patah.. pastu habis dinding2 aku ada kesan dia cat putih.. sebab dinding aku color grey.. gamaknya bila sampai kat rumah orang.. baru nak mengecat grill kot.. dahlar tak rata.. memang sakit hatilar bila ingat balik grill tu.. 

aku bagitau contractor aku.. contractor aku tu terus call budak sub con tu.. suruh budak tu bukak satu rumah balik.. teruk giler keja..budak sub con tu marah kot sebab contactor aku suruh bukak semua + dah kena maki dgn contractor aku.. masa dia nak cabut tu.. habis tiles2 yg kena kat grill tu pecah.. gamaknya masa dia bukak tu dia tarik terus jer.. dahlar contractor aku kena ganti balik tiles yg pecah2 tu.. 2nd time punya sub con grill bagus.. dah siap datang jumpa aku tanya ok tak grill... tapi design grill plak salah.. adoi ai.. aku pun jadi serba salah nak complain ker tak.. 

nie lepas dah ok aku punya kitchen cabinet n wardrobe.. 

sebelum

selepas..

sebelum

selepas.. 

semenggahlar skit dapur aku kan??

sebelum

selepas.. 

 rumah aku tak aderlar tahap2 rumah orang2 kaya.. simple jer aku buat.. reno pun yg basic jer..

nanti sambung lagi.. berusaha utk reno part 3 plak.. ahahah.. punyalar beza lama part 1 n 2 kan? heheh.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014