Monday, June 17, 2013

handphone baru ker???

last 2 weeks aku pegi beli hp baru.. sebabnya.. hp lama lama aku tu memang dah tahap nazak dah.. cakap tetiba jer putus... pastu hanglar memanjang.. ader sekali tu.. hp aku off tak nak on on dah.. aku bawak pegi machine.. sekali orang tu kata tak boleh buat per sebab dah penah masuk air..

 rupanya dia ader indicator.. ader lubang kecik kat atas ker kat bawah i phone tu.. kalau dia suluh tu ader color merah.. so maknanya hp tu penah masuk air.. so mengimbaular kembali kenangan masa firaz mandikan i phone aku dulu.. lama dah kot.. setahun lebih.. baru skang nie effect dia.. oklar kan.. orang tu kata mungkin hp aku dah berkarat kat dlm tu.. sebab tu dia slalu off sendiri.. cakap tak dgr.. kehkeh.. dgn malu2 aku pun ambik balik hp aku tu.. ketuk2 skit.. eh.. tetiba boleh on.. hahahh...

itu aku pegi check dalam 3-4 bulan lepas.. lepas tau tu.. naim suggest kat aku baik tukar sementara ader 2nd hand value... betul jugak tu.. rasa mcm nak tukar.. tp mcm tak  nak.. tapi dalam pada tak nak2 tu survey2 jugak hp.. wkaakak.. keji kan?? 

so aku pegi kat dealer samsung.. dia ambik iphone aku RM650.. bila dia kata RM650 jer.. terus decide tukar.. kehkeh.. nasib baik masa orang tu check2 tak off sendiri.. heheh.. 

so belilar hp yg nie.. 


color pink.. tetiba rasa mcm suwiitttt sgt pakai pink.. heheh(ketawa sambil tutup mulut)...

so far oklar pakai note II nie.. besar screen dia.. sesuai utk orang2 yg tak braper nampak mcm aku nie.. hahah.. 

p/s: pasal yg indicator yg color red tu.. sepanjang aku survey nak trade in hp... dlm 10 kedai mcm tu..  tak ader lagi kedai hp yg check indicator tu.. diaorang cuma check tepi hp jer.. maybe diaorang pun tak tau jugak.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014