Friday, June 28, 2013

jadual penuh..

aku rasa sejak aku pindah shah alam nie.. byk hobi baru aku.. bukanlar hobi baru sgt pun.. tapi lebih pada menyambung hobi lama.. skang nie aku layan novellar, cerita korea.. huhhu.. mcm zaman kat u dulu..

skang nie tgh layan citer jang ok jung.. korang tgk x? setiap hari isnin n selasa kat channel 393.. meh aku tepek skit gambar citer tu..


disebabkan kekangan masa skang nie.. so masa tgh tgk tv tu aku lipat baju.. iklan jer.. pegi siapkan barang firaz nak pegi sekolah.. tgk..multi tasking tau aku... sebab sampai umah dah dekat 7 lebih.. pastu siap2 mandi, solat.. n kadang2 siapkan mkn malam (slalunya buat roti jer.. mcm roti bakar ker, roti telur ker, roti kapit ker.. aper2lar yg terlintas).. memang ngam2 bila siap semua benda.. kul 9 dah.. so duduklar depan tv sambil lipat baju plak..iklan siapkan barang firaz, basuh pinggan or kemas skit2 kat dapur.. habis citer tu kul 10.15 jer.. naik atas plak.. susun baju, iron baju n tudung.. so dah kul 11.. time to sleep.. sebab skang ni kul 5 lebih dah bangun.. kena tido cukup sebab nak kena bangun awal, pagi kena jalan jauh lagi nak pegi ofis..

kalau tak ader jang ok jung.. hari rabu n khamis.. kitaroang akan pegi pasar malam, carik lauk utk umah... lauk mentah.. mcm ayam, udang ker sotong ker.. ketam ker.. ikan ker.. sebab MIL aku kan ader kat umah.. so kenalar beli skit barang2 dapur.. kalau tak pegi pasar malam kitaorang akan pegi kedai beli barang2 lain or anta baju dobi naim.. memang pack skit skang nie jadual aku..

hari jumaat takyah cakaplar.. lagilar bz.. kadang2 kena anta MIL aku balik wangsa maju malam tu.. or ader adik beradik naim datang amik.. so malam jumaat tu mesti ader adik beradik naim datang umah sebab nak ambik MIL aku.. yg paling suka sekali firazlar.. sebab boleh jumpa pakcik2 n makcik2 dia.. bonding..

aku mengaku memang aku letih skit sebab memang tak boleh nak kemana2 or buat benda lain skang nie.. tapi aku suka jugak bz2 mcm tu.. tak aderlar pasif sgt.. hmm.. hopefully for this 1-2 years lar.. after that in shaa allah akan bertambah baik hidup kita nie.. amin..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014