Monday, November 11, 2013

Coffee Planet

tak ingat dah minggu bila.. aku pegi try bfast kat coffee planet.. baru bukak kat shah alam.. tak ingat kat skesyen mana.. tapi satu tempat dgn laman grill chef zubir tu.. 

aku sampai sana dlm kul 9.45 a.m.. berkobar2 ni nak pegi bfast.. konon.. tapi sebabkan haritu hari ahad.. jalan pun lengang... tak ader keta.. boleh kira keta atas jalan.. sooo.....

sampai jer kat depan kedai tu.. aku tgk dia tulis CLOSED.. eh.. kedai ni tak bukak lagi ker? dlm hati.. tgk plak operation hour dia.. kul 9 dah bukak dah... tinjau2 plak dlm kedai tu.. dah mcm haper dah kitaorang.. sekali tgk ader staff dia 3 orang dlm tu.. baru perasan kot tgk kita orang dok tinjau2.. barular berlari2 anak gitew.. bukak pintu.. 

memang sahlar kitaorang orang pertama yg masuk kedai.. ok takper.. 1st time tgk interior memang cantik.. so order.. style dia lebih kurang mcm starbucks, coffee bean semua tular.. tapi dia ader nasi lemak, nasi arab.. byk skitlar pilihan.. 

kat sini ader free babycinno...so cute.. 


counter dia.. decoration memang A lar.. tapi service.. ya allah.. boleh tahan lama jugaklar kitoarnag nak tunggu sampai makanan sampai.... 


coffee pun not bad.. 


babycinno..


big bos duduk atas meja k..
  

dia punya godak air tu mcm tsunami dah aku tgk.. 


ni nasik arab tp tak tau nama dia.. masam.. aku tak tau dah basi ker memang rasa dia mcm tu ker.. tapi masam.. nasi semua masam.. 


ni sedap.. tak ingat dah nama dia aper..


lasagna dia pun sedap.. 

ader satu lagi.. nasi lemak tapi tak sempat snap.. so so jer.. 

overall kedai dia oklar.. cuma aku tak suka service dia.. tak padan dgn nama dia.. makanan kalau yg western dia ok.. tapi kalau nasi lemak ker nasi arab ker.. kureng skit.. tapi ni based on aku punya 1st experience..

nak repeat lg for bfast memang taklar.. baik lepak starbucks terus.. 

tapi aku advice korang utk pegi try n boleh ader experience sendiri kat outlet yg lain.. mungkin better dari yg aku pegi ni.. 

so selamat mencuba.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014