Wednesday, October 30, 2013

Senandung malam

dah lama dah aku pegi senandung malam nie.. dlm 2 minggu ker 3 minggu lepas.. tapi x ader masa nak update... abg aku teringin nak makan ikan bakar.. mula2 nak pegi melaka.. mcm malaslar plak kan.. search2 akt internet..  diaorang kata ader kat bagan lalang..  ramai rekomen kedai makan Senandung Malam nie..

lepas baca review skit2..so oklar.. jadi pegi situ.. abg aku cal 2 hari sebelum pegi utk booking tempat.. sebab dlm review semua kata kalau tak booking memang x dptlar tempat duduk.. so bila dah booking.. tolak dari umah kul 5 lebih.. sampailar sana dlm kul 6.. tunggu abg aku sampai dlm 6.15 mcm tular.. sebabkan tempat nie sebelah jer pantai.. pegilar jalan2 kat tepi pantai dulu senentara tunggu abg aku sampai..


budak ni memang excited tgk laut.. nak mandi sajer.. 
 

alar muka.. 

 

ok ni baru muka excited.. eheh..

bila abg aku dah sampai.. terus pegi order makan dulu..  



tempat memang luas.. tapi still penuh.. kalau tak booking memang tak dapatlar makan.. nak2 plak kalau weekend.. lagilar orang ramai giler.. 

parking korang tak yah risau.. dia memang sediakan tempat parking yg luas.. tapi yg korang kena risau tempat duduk.. memang super pack kalau dah kul 8 ke atas..


ni kul 6 lebih aku sampai nie. beratur nak pilih ikan.. boleh tahanlar panjang dia.. ingatkan sampai kul 6 tu dah awal.. rupanya tak.. ramai lagi yg lagi awal.. eheh...


masa dah dekat2 dgn ikan tu.. mcm tak sabar2.. dlm kepala otak dah pk nak ambik tu nak ambik nie.. kehkehk.. perut masing2 dah berkeroncong..


ni pilihan seafood dia.. nampak mcm skit kan. .tapi semua ader.. n sentiasa refill dgn seafood yg fresh.. jadi rambang mata nak pilih..


ni antara ikan2 dia.. 


ni kitaorang punya.. bagusnya kat sini kalau kita dah ader table baru kita boleh pilih makanan kita.. kalau tak ader table tak boleh order eh.. carik meja dulu.. kalau tak buat penat ko beratur jer.. 
pastu masa timbang nie baru kita order lauk2 goreng lain yg kita nak n bagitau dia seafood tu nak masak aper.. 


sementara nak menunggu makanan yg sampai kul 7 lebih.. so bolehlar pegi solat maghrib dulu.. kat sini ader disediakan surau + toilet semualar..


orang dah makin ramai.. masa nie dah kul 6.45 mcm tu.. nak dekat kul 7 dah..


ok sesi menpoyokan diri dulu sementara tunggu makanan.. 




addeen oo addeen.. ko ambik gambar memang senijik mcm papa ko masa kecik.. mesti nak buat muka.. 


motip pegang kepala addeen?? 


fatah pun nak masuk..

bila makanan sampai jer.. walla wei.. meja tak muat.. wakakaka.. 
ni antara lauk yg aku sempat snap.. yg lain tak sempat.. perut dah lapar..  




review pasal food dia.. kalau 10 tu aku bagi dlm 7 lar.. makanan dia taklar sedap giler.. tapi sebab seafood dia fresh.. aku enjoy makanan dia yg fresh tu.. tapi ikan bakar dia kat sini lain dari kat umbai..aku prefer ikan bakar kat umbai lg yg bakar tawar tu.. boleh rasa ikan dia fresh n manis.. kat sini dia dah salut sekali dgn rempah dia.. depend kat selera oranglar. sebab kalau cakap pasal ikan bakar ramai yg salut sekali dgn rempah dia.. 


selesai.. tinggal kuah jer.. 

tapi yg paling aku suka kat sini otak2 dia.. memang sedap n paling penting tak gatal.. kitaorang order sampai 30 cucuk.. siap beli utk tapau bawak balik lagi.. otak2 dia recommended.. 

so saper2 yg nak pegi tu bolehlar try.. datanglar awal kul 5 pun takper.. tak rugi.. tapi jalan nak pegi tu memang ke dalam skit.. kalau balik malam memang gelaplar sebab kawasan kampung.. so kalau bercadang nak tido.. resort yg dekat adalah Sepang gold coast Resort and seri malaysia.. boleh jalan kaki jer.. 

alamat tempat tu.. 

Restoran Senandung Malam
Ikan Bakar Wak Sehab
Pantai Bagan Lalang, Sepang
013-3849368 / 019-2597356

sekian..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014