Thursday, December 12, 2013

Ok lar sgt..

last week pegi bawak ibu check up.. dah genap sebulan.. sekali pegi check up.. kat jahitan tu mcm bernanah skit.. tak tau pun tu nanah sebab kalau lap pakai antiseptic tak ader aper2 pun yg meleleh.. pastu ibu plak tak ader demam ker aper ker.. semua tak ader.. 

bila tanya mesti dia jawab "ibu ok".. budak home care tu kata kalau demam or meleleh cecair baru pegi hospital.. rupa2nya nanah tu tak pecah patutlar tak meleleh.. tapi lucky jugaklar nanah tu tak pecah.. kalau pecah sendiri kat umah... takut kena infection.. lagi teruk..

so masa pegi tu.. Dr. Fairuz tu betulkan balik semua.. so alhamdulillah dah ok skang nie.. dah kering... aku tgk doktor tu pecahkan nanah tu n repair jahitan.. dah mcm repair keta pun ader.. 

lagi satu citer..

check up hari khamis.. so hari rabu ibu datang umah aku.. malam tu dia tak boleh tido.. kul 4 pagi dah bangun... nerbes agaknya.. tapi bila tanya.. taklar mana ader takut.. yolah..  

malam khamis tu pun tak lena tido lagi.. sebabnya doktor bagi antibiotic.. 4 kali sehari.. so ubat slalunya kalau makan 4 kali.. 24/4 lar kan? aku tak taular dia kira mcm maner.. kena makan kul 2 pagi.. hahah..

sekali lagi tak lena tido orang tua tu.. takut terlepas waktu makan ubat.. pagi jumaat tu dgn firaz kena food poisoning.. ibu plak kata dia sakit kepala.. sebelah kepala dia mcm bengang.. rasa nak muntah.. mlm tu bawak pegi jumpa kak kin check.. darah dah naik tinggi.. 160.. sebabnya.. tak tido malam.. dah 2 malam dia tido 3 jam jer.. mana tak pening.. mana darah tak naik.. tapi bila tanya nanti dia jawab"ibu OK"... tapi dalam pada ok2 tu dia kata kepala ibu ni berdenyut2, nak muntah... 

kak kin bagi ubat tido suruh dia relax.. adjust timing makan ubat tu jadi kul 11 malam.. tapi kena datang hari sabtu malam tu lagi check darah.. kalau ikut dia dia nak balik hari sabtu pagi.. aku cakap x yahlar balik lagi kalau rasa x sihat.. mcm biasalar ayat dia "ibu ok".. bila kak kin cakap kena datang malam sabtu lagi sekali utk check darah lagi.. terus dia tanya aku.. " tak leh baliklar aku nie?"... ahaha.. aku cakap x leh.. balik hari ahad jer..

kak kin bagi dia ubat tido.. pagi sabtu tu aku tgk kul 8 lebih baru dia bangun.. dia kata dah tak pening dah kepala.. baru nampak dia ok.. kalau tak mcm pucat jer... malam sabtu tu check darah dah turun skit.. but still tinggi lagi.. 140.. tapi dah reducelar..

masa nak balik hari ahad tu.. aku pesan hari isnin pegi check darah kat klinik.. hari isnin pagi aku cal tanya dia dah pegi klinik dah.. dah katanya dia cakap darah dah normal.. 120/80.. alhamdulillah.. dia kata ubat tido tu elok.. tak pk mcm2 pun masa nak tido.. dapat tido lena skit.. eksyen..  

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014