Monday, December 30, 2013

Redeem Rebate Touch N Go...

minggu lepas aku pegi redeem touch n go rebate... mula2 tak tau jugak.. tapi bila dah kluar kat FB.. baru aku tau ader redeem2 nie.. ader orang sharekan artikel arenakereta.com dlm FB.. pastu aku gamble jer daftar.. sekali tgk2 eh ader rebate RM170 lebihlar.. wah.. ini sudah bagus.. marilah kita sama2 tebus sebelum expired.

korang boleh ikut step2 kat bawah nie kalau nak daftar.. 

disebabkan aku tak ingat aper nama website yg nak daftar tu.. korang boleh jer guna MR. google.. type jer redeem rebate touch n go . ..

pastu pilih yg first sekali.. 20% percent Tol rebate - Touch n Go


bila click jer situ.. terus masuk ke website nie.. 



nampak ader tulis 20% kat atas tu? ader register now kan? so click kat "NOW" tu.. 


masukkan Touch 'n Go Card MFG/Serial No. and IC number...

bila key in jer semua details tu.. akan kluar page nie kalau card tu tak register lagi.. 


so key in lar segala details yg dia nak tu.. pastu save.. 

bila dah save.. masukkan username n password yg dah keyin tadi tu kat bahagian bawah tu..


tadaaa.. dah boleh dah tgk balance kad korang kat situ..


kalau kat available balance tu ader amount.. korang bolehlar pegi redeem kat mana2 petrol pam yg ader kaunter Touch n Go.. kalau kat kesas.. dari KL ke Klang.. lepas tol pertama bukit jalil tu.. korang pegi kat Shell.. lepas tol ke dua dekat dgn Hicom tu pegi kat petronas(tapi selalu offline).. situ jer tempat yg aku pegi redeem.. tempat2 lain pun ader jugak.. byk.. trylar search.. ni aku bgtau tempat yg aku dah pegi jer..

lagi satu info yg  korang kena tau pasal rebate nie adalah korang kena touch sekurang2nya 80 kali sebulan di mana2 lebuhraya/highway.. baru entitle rebate tu.. kalau kurang dari tu.. tak aderlar diskaun 20% tu.. 

so saper2 yg rasa entitle bolehlar cepat2 pegi redeem sebab dia expired every 6 month... 

lagi info yg aku dapat.. tapi nie tak tau betul ker tak sebab budak kat petrol pam tu yg bagitau.. dia kata rebate ni nak dimansuhkan tahun depan.. lorrrrr... baru nak enjoy benefit dia.. tp government tak announce paper pun lagi.. so tunggu n lihat jerlar k.. selagi boleh redeem korang cepat2 pegi redeem.. jgn tunggu government announce nak stop barular berpusu2 korang serbu kaunter touch n go sampai nak pecah.. kalau tak dapat nak redeem mulalar nak salahkan orang lain.. padahal kita yg suka buat keja last minutes.. cewah.. gaya mak marah anak gitew...

so pegilar redeem sekarang jer adik2 sebelum terlambat..

eh lupa nak tunjukkan aku punya touch n go lepas aku dah redeem rebate.. giler berlagak.. kehkeh....


tgk2.. lepas top up touch n go  + dgn rebate jadi 438.. gilerlar... hehe. rebate utk 3 bulan dlm RM170 lebih.. tapi dapat redeem RM130++ jer.. tak tau kenaper. aper perbezaan antara total rebate n available rebate.. so korang nak redeem tgk kat available rebate k.. sebab its might be different amount between these two total.. 

selamat me'redeem'.. sekian pesanan penaja..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014