Tuesday, September 30, 2014

Shopping with Tesco Online

sekarang nie mcm2 aktiviti..masa adalah terhad.. dulu kalau pack pun still boleh tunggu kalau barnag2 kat rumah habis.. nanti2lar beli barang rumah.. sekarnag nie tak boleh tunggu sebab kang tak makan plak ornag kat rumah.. 

so aku decide nak try tesco online shopping.. 

mula2 mcm biasa korang kenalar register dulu.. nak register pun simple jer..  dah register tu terus jer boleh shopping.. 

sorry tak boleh nak bagi detail sebab aku lupa nak print screen.. next purchase nanti aku print screen satu2 k.. 

aku rasa shopping online boleh membantu kita utk jimat n beli barang yg harganya berpatutan.. 

iyer aku tak tipu..

kalau shopping online ko sure akan tgk harga dulu sebelum beli.. kalau ko pegi kat store dia.. ko main ambik jerkan.. kadang2  perkara mcm ni biasa jadi..tgk harga lain.. tapi bila scan harga lain plakkan.. sebab dah punch leceh plak nak suruh dia check price bagaikan.. nak2 plak kalau belakang dah q panjang... lagilar tak tentu arah kita.. last2 takperlar redha jerlar harga yg slah tu... huhuhu...

so dgn shopping online nie.. ko boleh ensure barang tu harga dia adalah tu.. shopping pun boleh relax2 jer atas katil sambil menyiarap mengadap lappy n click2 utk shopping..wahhh... diva sgt.. kehkekh.. 

then advantage dia.. kat side kanan screen akan bagitau beraper dah ko spend... so kalau over budget bolehlar kurangkan barang2 yg tak perlu.. kalau kat super market.. mcm malas jer nak pusing anta kat bahagian barang tu balik.. i hate that.... cewah cakap omputeh tetiba.. kalau online shopping ko tekan jer button 'X' tu selesai.. 

tapi satu disadvantage kalau shopping online nie.. category tu masalah skit... sebab 1st time.. tak tau certain barang tu letak kat mana.. tapi jgn risau.. ader "search box" yg boleh selesaikan masalah... 

n one more thing.. korang boleh select time, date bila korang nak suruh hantar.. dia start delivery dari kul 10 pagi sampai malam.. so boleh pilih slot.. slot dia 10am -12pm.. 12pm - 2pm.. mcm tular lebih kurang...


ok barang yg di tunggu dah sampai.. 


orang tesco datang anta barang.. hamboi sekali troli...


check barang2 dulu..


berselerak barang aku atas lantai.. sampai depan pintu barang2 nie berselerak.. lantakkan.. 


bila puas hati dgn barang yg kita nak tu.. baru buat payment.. x yah beratur panjang kat kaunter nak bayarkan?

tapi aku tak try lagi beli barang2 basah dia.. kakak ipar aku kata ok sebab dia dah try...

sekarang nie ader promotion purchase above RM 150 akan dapat free delivery .. wah.. ini sudah bagus.. n aku dapat Milo 400g for free jugak.. sebab beli above certain amount akan dapat milo tu.. tapi aku tak ingat beraper.. 

tapi memang berbaloi2lar beli.. dapat free delivery.. dapat free milo lagi.. hmm aper lagi pegi shopping online cepat..jimat duit minyak n parking.. 

ni address dia..

http://eshop.tesco.com.my/


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014