Wednesday, September 3, 2014

menipu ker tak sengaja??

yesterday aku msg teacher sekolah firaz nak tanya pasal OT firaz.. sebab start bulan ni firaz dah tak duduk kat nursery lagi dah.. tapiiiiiiii ader benda yg buat aku hangin satu badan... teacher yg msg aku nie ok jer.. dia ikut arahan bos dia jer..aku kenal kenal bos dia tu.. aku print screen kan msg aku dgn teacher nursery firaz tu eh.. meh kita buat post mortem skit.. 


ok ni aku conversation awal2 aku dgn teacher yg jadi orang tgh ni.. kornag nampak tak dia kata OT sahaja RM 252.. selama ni OT firaz dlm 100++ jer sebulan.. aku tak penah kira pun OT firaz.. aper dioarang cakap tu aku take it as good.. sebab aku percaya kat diaorang bulat2.. tapi sebab bezanya byk sgt.. aku jadi nak arguelar kan.. teruslar CSI aku bermula.. cewah.. 

kat atas tu aku ader tunjuk contoh secara logic.. petang memang dia tulis OT firaz.. so ader 14 hari x RM 3 = Rm 43.. katalar sebulan tu aku firaz pegi sekolah 25 hari.. so 25x 3 = RM 75.. so total baru RM 117 kan? so mana datangnya 200++ kan?? itu aku ambik sebulan 25 hari kira maxlar.. 


ko nampak tak boss dia setuju dgn contoh pengiraan aku tu.. tetiba jadi 117.. dia main ikut bulat2.. siap cakap lebih kurang halal.. ok masa ni hangin aku makin naik.. aper ko tak kira ker selama ni? main agak2 jer.. yg jadi masalahnya adalah OT anak aku pagi2.. diaorang bukak nursery pukul 7.30.. aku hantar firaz kul 6.30.. so OT pagi adalah sejam.. 

aku biasalar kalau dah start investigate memang akan siasat habis2.. ko siap.. selama ni aku diam jerkan.. ko main hentam jer OT anak aku.. pastu aku bukak calender kat hp.. bulan 8 cuti sabtu ahad ada 10 hari.. mcm maner plak dia kira 25 hari ikut contoh aku tu??? ok ini boleh mendatangkan marah... 

kat sini dah nampak boss dia tu memang tak kirakan?? main ikut suka jer..


masa ni dah nampak aku naik hangin tapi masih control... haha.. mana tak hangin.. korang baca ayat yang boss dia tu kata.. utk OT pagi kalau firaz dtg ker tak datang ker still kira OT.. aper kejadahnyer nak kira OT plak.. baik ko bagi flat rate jer utk hantar pagi.. mulalar aku nak carutkan bos dia tu.. betul tak? kata OT.. kalau ada barular kirakan.. 

masa cuti sekolah bulan 6 aku kena bayar byk.. 600++ sebabnya masa cuti sekolah 2 minggu dia charge OT dari kul 12.30 sampai 7.00.. ko bayangkan selama 10 hari.. transport walaupun tak guna 2 minggu still kira mcm biasa.. tu aku paham.. sebab dia flat rate... oklar tu aku boleh terima walaupun aku still pk kalau atas budi bicara boleh jer dia turunkan OT anak aku utk bulan tu.. tapi aku paham dia biz.. so oklar.. no big issue.. so bulan tu aku bayar jer.. malas nak panjang citer..


yg lepas tu aku malas nak pk dah.. kira halal jerlar.. lagipun nak track balik yg lama2 tu buat aku lagi sakit hati.. so bila teacher ni dah call bos dia..eh bos dia setuju plak.. ko tgk.. jadi RM 105.. ko bayangkan dari RM 252 terus jadi RM 105.. seriusly kecewa giler dgn nursery nie.. selama ni aku dok bagitau orang bagus nursery nie.. budak2 cepat belajar mcm2.. aku pun happy anak aku pandai mcm2.. tempat pun bersih.. tapi bila bab duit jadi mcm ni plak.. kecewa giler.. 

saper2 yg ada anak kat nursery tolong double check OT anak masing2 k..jgn sampai terkena mcm aku.. kalau aku tak argue buta2 aku terlebih bayar RM 147.. 

taknaklar cakap pasal halal ker haram ker.. sebab aku pun tak pandai sgt agama.. aku rasa boss dia tu lagi pandai kot bab2 agama.. so sendirilar pk.. kat bahagian aku pun kena pk.. mungkin selama nie aku bayar lebih fees anak aku tu mungkin aderlar yg tak cukup zakat aku ker sedekah aku ker aperlar2 kan.. tuhan tarik tu melalui fees anak aku.. 

petang ni baru nak pegi bayar OT anak aku.. hati aku ni membara lagi tau.. kalau korang marah tak? 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014