Friday, September 17, 2010

open house..

semalam pegi open house kat umah mak lang aku kat seremban.. dari KL dlm kul 12 lebih mcm tular.. sampai umah abang aku kat kajang kul 1.. tunggu abang aku lama giler.. dia pegi umah mak mertua dia anta tomyam..

so aku dgn naim memang dah lapar giler.. tak bleh jadi nie..singgah mc d yg dekat dgn giant kajang kejap.. tunggu abang aku kat sana.. skang nie kat mc d aku suka giler makan nugget n sos barbeque dia... sedappppp.. naim order double cheeseburger.. upgrade to large dapat cheese shaker.. sedap jugak.. drive thru kononnya sebab takut abang aku sampai awal.. tunggu punya tunggu tak sampai2 lagi mamat tu.. kata nak balik ambik susu akeef jer.. tapi punyalar lama.. rupanya bila tanya2 diorang dok carik botol susu akeef tak jumpa.. ahaha.. aku suspek si akeef tu dah sorokkan botol susu dia.. ahahah..






** nie jer gambar firaz yg aku dapat ambik masa dlm keta sementara tunggu abang aku kat mc d.. yg lain2 aku upload kemudian k.


sampai umah maklang kul 2 lebih.. ibu n ayah dah sampai dulu dari palong.. dahlar berpeluh2 orang tua tu tunggu kitaorang kat situ.. ahah..

masa on the way na k pegi umah maklang tu.. kat ampangan.. aku tanya abang aku dia tau tak nak pegi umah maklang mcm maner?? dia kata dah tak ingat.. dia nak redah jer sebab aku rasa ader kot 7-8 tahun kitaornag tak pegi sana... asyik jumpa kat umah nenek jer.. ambik ko.. umah mak sedara sendiri pun dah tak ingat..

bila abang aku cakap tak sure.. aper lagi aku pun dgn confidentnya cakaplar.. ko ikut aku.. aku tau jalan..


dah masuk dlm taman tu.. aper lagi buat tawaflar aku carik umah tak jumpa.. sebab dulu kawasan tu hutan jer keliling.. skang nie dah byk umah2 baru kat situ.. tapi dalam kepayahan tu.. at last jumpa jugak umah mak lang aku... sampai jer sana.. kena gelaklar dgn mak su n mak lang aku.. aku pun sengih jer.. nak buat mcm maner..


mcm biasa semua orang nak ambik si tibet(nenek ibu dia yg bagi nama) sorang nie.. ahahh.. lama2 lekatlar nama anak aku tu budak tibet.. mak su aku panggil budak korea.. ahahah... lantakalr.. ikut suka korang nak panggil aper.. huhu..

anak aku nie plak pantang orang tegur dia.. semua dia hulur tangan.. nak ikut orang yg tegur tu... dapatlar aku dgn naim makan..sebab ramai yg pegang dia.. heheh....

aku tak sempat nak ambik gambar kat sana sebab panas sgt semalam.. so sibuk carik tempat sejuk jer sampai lupa nak ambik gambar.... cepat2 nak balik.. tapi ayah aku plak ajak pegi umah sedara aku.. sebelah tok long aku plak.. so pegilar kat ampangan...

situ memang ramai sedara2 aku.. bersepah2 tapi aku jer yg tak kenal diorang..


Pegi 2 buah umah jer.. yg 2nd house tu.. masa masuk umah dia, ader semacam bau kat dlm umah tu.. aku, kak idah, ibu aku n abang aku semua dah pandang2 sesama sendiri.. tahan jerlar..

tapi tetiba si addeen tu mulut memang tak ader insuran langsung.. dia pegi cakap " mama, kenaper bau taik nie?" aku dah nak tergelak dah.. ibu aku aper lagi.. perlahan2 dia cakap kat abang aku.. " bang.. anak ko tu mulut tak ader insuran" aku lagilar nak tergelak.. yg lagi tak tahan.. si addeen tu dia siap tutup hidung plak tu..

aku ingat dah abis si addeen tu sound sebab dia dah pegi main2 kat hall depan.. tapi sekali lagi dia sound.. " mama, kenaper bau pahit nie?" kuat plak tu dia cakap......aku rasa nak lempang jer budak sorang tu tau... kitaorang yg malu nie..senyum kambing jerlar kat tuan umah tu sebab addeen sound direct depan tuan umah tu.. ahahaha..

lepas makan kitaorang cepat2 balik.. satu tak tahan bau n takut tah paper lagilar si addeen nie cakap kang.. satu lagi memang badan dah penat..tak larat dah nak jalan2.. terus balik k.l.. balik 3 keta.. abang aku, ayah n aku satu keta.. ibu n ayah tido umah abang.. mungkin sampai ari ahad kot.. sebab arini abang aku ambik cuti..

singgah kajang sekejap.. ambik baju firaz yg mak aku bawak.. sebab masa raya haritu mana baju yg tak kering n tak basuh lagi tinggalkan jer.. so mak aku bawak semalam..


on the way balik tu dah kul 5 lebih.. nasib baik tak jam.. kalau tak dgrlar naim membebel dlm keta...


sampai ampang.. pegi raya umah dzu kejap.. aku cakap tak yah buat paper.. kuih raya jer cukup.. dia pegi beli satay plak.. seganlar aku..tapi sedaplar satay umah dia.. gambar nanti aku postkan.. sebab kat dzu.. ehehe.. pastu terus balik.. si kecik tu punyalar penat.. sampai jer kat umah.. aku mandikan dia, bagi susu terus tido sampai pagi tadi.. penat sgtlar kot.. cian budak kecik tu...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014