Tuesday, December 28, 2010

2nd Day trip to A Famosa...

2nd day...

pagi2 tu bangun.. dlm kul 9.30 pagi dah sampai kat water world.. pagi2 nie tak ramai orang... so bleh lar pilih tempat nak duduk nanti..







masing2 sibuk dgn pelampung semua.. tak sabar nak main air...





Mcm aku cakap tadi.. disebabkan kitoarang antara yg terawal.. so tempat duduk memang byk kosong.. so kitaroang pilih kat port yg baiknya.. betul2 depan castle air nie.. senang nak monitor budak2 nie main air...


Firaz dah get ready dgn swimming suit..



Suka budak kecik sorang nie kena air.. air pun tak dalam sgt.. blehlar dia berjalan dlm air tu.. tapi mummy n daddy dialar yg penat.. sebab nak kena bongkok jer jaga..



tgk si Eiman tu.. budak takut air.. air cetek ni pun dia takut.. tapi si akeef nie plak terbalik.. hantu air.. sampai dah mengigil pun still tak nak naik jugak..



Yg paling seronok budak 2 orang nielar.. abang aku belikan plak water gun tu.. seronoklar diaorang menembak orang..



Firaz lepas main air.. tido dgn lenanya.. tapi masa nie badan dah start panas.. nak demam... cianlar si kecik nie..


tgk si akeef nie.. dah kena balut semua pun.. kaki dah pucat.. still meronta2 nak masuk dlm air lagi.. memang hantu air..

bukan kata Eiman jer yg takut air. mama dia pun sama.. tgk tu dia main water gun tu dari atas jer.. ahaha.. siap duduk lagi wei..

nampak pelampung kuning tu.. aku, naim, abang aku n abang edey semua naik slide yg guna pelampung.. memang menakutkan.. memang adventure abislar.. lepas nie sumpah aku tak naik lagi dah.. rasa nak terbalik masa naik terowong tu... kitaorang balik lebih kurang kul 12 tharilar..
sampai jer umah semua terus tertido kepenatan...
Malam tu baru kluar balik lepas maghrib.. pegi cowboy town.. disebabkan malam tu malam christmas.. so kat entrance nak masuk tu.. ader orang menari2 with christmas songs...


yg lelaki dia semua aku rasa donut kot.. ahaha... opppss...sorry..

nie entrance kat dlm tu.. byk lampu sebab malam christmas... lampu sana sini.. aku rasa kalau gelap nanti.. santa claus tak nampak plak jalan nak anta hadiah.. ehehee...

Kena lalu shopping village nie dulu utk pegi ke show dia tu..

Nie show masa diorang main dgn api.. giler masuk api dalam mulut.. memang terorlar..
ader byk lagi show sebenarnya.. tapi di sebabkan gelap.. so aku tak dapat nak snap byk.. aku tak pakai camera sebab bawak firaz.. takut tinggal.. pastu firaz tido.. so tak bleh nak gerak byk.. show api nie jerlar aku bleh ambik sebab terang skit sbb ader api dia tu.. huhu..

nie action kak lea masa tgk orang tu masukkan api dlm mulut.. dia takut.. tapi hati besar.. nak duduk depan sekali.. ahah... ambik ko.. gelakkan kak lea... ehehe..

nie plak action abang ipar aku masa gajah datang mintak makanan.. dia pun duduk depan.. dia bukan takut kat gajah tu.. tapi.. bila belalai gajah tu cari2 makanan... air liur dia meleleh2.. so dia elak.. tapi dlm sedar tak sedar tu.. dia pegi peluk bapak aku.. ahaha.. menantu peluk bapak mertua.. ahahah.. memang lawak..


nie gambar aku dgn naim.. nampak x firaz tido.. aku tak dapat nak ambik gambar sama2 sgt.. sebab semua pun sibuk dgn anak2.. aku jerlar yg rajin snap gambar..

Firaz tido masa show baru jer start.. agaknya penat sgt kot.. sampai orang tu main gendang ker aper ker memang tak bangun2 langsung...

End of show ader bunga api.. ader jugak kat langit tu.. tapi aku tak ambiklar.. tak sempat nak snap..

nie masa dah abis show.. orang berpusu2 nak kluar.. so kitaorang lepak jap.. malas nak berebut2 kluar.. tgk semua anak2 dah lentok..

Ingat lepas show tu nak pegi tgk 4D.. tapi tak blehlar.. sebab firaz dah tido.. so balik teruslar.. takperlar.. tunggu firaz dah besar skit.. bleh datang balik..




Nie masa nak tunggu abang aku n abang ipar aku datang jemput nak balik.. penuh sepanjang jalan lampu christmas.. memang cantiklar dia hias.. penuh lampu..
so kalau korang nak pegi vacation dgn family.. tempat nie memang sesuai..
nanti aku update lagi on d 3rd day kat sana k...




No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014