Friday, December 10, 2010

Sukan Maybank...

Last week aku pegi main badminton utk Sukan Maybank... main hari Sabtu.. hari khamis tu petang tu baru bagitau kat aku.. utk pengetahuan korang.. aku memang last 3 years nie memang tak pegang raket langsung... tambah2 plak tahun lepas aku pregnant.. memanglar tak main langsung...

nak citer skit pasal badminton nie.. aku memang dari kecik dah main badminton.. my 1st tournament when i was 9 years old.. masa tu ader under 10.. skang nie ader under 12 jer.. dapat 2nd place.. ok tak? ehhe.. masa tu aku masuk court raket tu aku seret jer.. sebab aku tak cukup tinggi.. aku dgn raket lebih kurang tinggi jer.. eheheh..

so dari situ bermulalar perjalanan hidup aku sebagai pemain badminton (naper tiba2 ayat aku mcm nak jawab kertas bahasa melayu UPSR jer nie??).. ehehe...

aku start wakil negeri dari darjah 5 sampai lar aku tingkatan 5.. kagum tak dgn aku.. eheh.. lagi nak banggakan diri.. aku memang 1st ranking masa main tuk N.S.. slalu memang aku sorang jerlar ppuan melayu yg jadi wakil NS masa tu.. aderlar lagi sorang budak melayu tu.. tapi tenggelam timbul tenggelam timbullar... sebab dia ranking no 6.. tapi walaupun aku sorang jer budak melayu kat dlm state team.. kalau korang tengok.. tak kiralar sekali ker byk kali ker.. still ko nampak semua budak cina jer.. ahahah... sebab aku pun mcm cina.. pakai short.. rambut pendek.. sebijik mcm anak cina... setakat orang cina cakap cina dgn aku tu.. memang slalular.. eheh...
Pastu lagi nak berlagak lagi.. aku kalau main mix double.. partner aku mesti Mohd Zakry Latif.. kalau korang kenallar.. kira kalau skang nie aku main.. tahap aku tu tahap2 dia tular.. ahahah..



Nie gambar Zakry tu kalau korang tak kenal.. yg kri skali..

Aku pun dulu memang slalu jugak masuk surat khabar.. tapi sebabkan ramai cina.. aku slalu masuk surat khabar Nan Yang Siang Pau.. ahahah.. korang jgn gelak k.. ader jugak muka aku masuk surat kabar.. korang ader? .. :-P
cukup cerita pasal zaman kegemilangan aku dulu.. nanti bernanah telinga korang dgr aku masuk bakul angkat sendiri.. eheheh...

balik kepada alam nyata...diorang nie ajak aku masuk tournament hari sabtu.. tapi hari khamis petang baru nak bagitau.. aperlar.. balik2 umah jer terus pegi tgk kasut.. kasut dah retak seribu dah kulit dia... so jumaat malam tu pegi beli kasut.. semangat tu..

Beli kasut yonex.. kat taman permata.. stokin pun baru k.. eheh..


Nielar beg badminton aku.. dah berabuk dah sebab dah lama tak guna.. nak tau lama tak lama beg n raket aku nie.. aku dapat 1st place masa SUKNES tahun 2000.. masa selection nak pegi SUKMA tahun 2000 ker 2001.. aku dah tak ingat.. ko bayangkan braper lama dah raket aku nie.. aku dapat 6 batang raket masa tu..

Nie court dia... main kat Kong Meng Badminton Hall kat balakong.. jenuh jugaklar aku nak carik tempat nie..

Nielar team Badminton Menara Maybank.. cayalar.. diaorang semua nie memang best... even aku main kalah pun.. still give a big clap utk aku..
tgk yg kecik tu pun datang sokong mummy dia.. ehehe..mula2 ader pakai kasut n stokin tu.. tapi habis semua dia cabut..
nanti aku continue sambung citer aku masa main badminton k.. nak balik.. chow...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014