Wednesday, December 8, 2010

continue update...

dlm masa tak update blog nie.. aku ader pegi umah akak aku kat batu pahat... syok wei pegi sana.. makan memang murah giler n sedap...
1st day kat sana.. sampai umah kak lea dlm kul 10 pagi.. makan2 kat umah kak lea.. tapi yg klakarnya.. mak aku datang dari palong bawak lauk.. dia siap2 masak kat umah.. bawak umah akak aku.. rendang ayam + tempoyak.. memang masyuk.. huhu...
malam tu pegi makan kat KHAZANAH.. kluang.. sodap..


makanan kat sini memang sedap.. walaupun lama kitorang tunggu.. tapi memang sedap.. makan dlm 10 orang... order tak hengat punya.. ikan siakap jer dah 2 ekor.. belum yg lain2 lagi.. semua skali baru RM160++ jer. memang murah.. masing2 muka tercengang.. ahaaahah..
2nd day...
Thari tu dlm kul 12 kitaorang bertolak pegi town bt pahat.. pegi makan nasi beriyani mohd shah.. memang class lar nasi beriyani dia.. aku kalau pegi sana memang tak miss lar makan kat sini.. naim yg memang suka giler makan nasi beriani dia.. kalau sekali makan.. naim bleh makan sampai 3 pinggan.. slalu kitaorang makan nasi beriani kambing.. korang kalau pegi bt pahat.. pegilar makan kat sini.. memang best.. tapi kalau lambat sorrylar.. habis.. heheh...

gambar nie aku ambik dari dlm keta... sebab firaz tido.. so gilir2 dgn naim makan.. masa aku makan naim tunggu dlm keta.. pastu dia makan pulak aku take turn tunggu dlm keta..

kat sini pun sana.. makan byk2 pun.. semua skali just RM 60++ jer.. nasi beriani kambing 8.. beriyani ayam 3.. termasuk air + otak2 20 keping.. murah tak?

Lepas makan tu.. terus pegi pacific.. kira kat sana shopping complex nielar paling happening.. ehehe.. korang jgn gelak k.. baju dia bleh tahan murah tau..
tgklar budak2 nie.. last2 troli tu bukan tuk angkut barang.. angkut cucu.. atok dia boring.. tgk cucu2 dia dok berlari sana.. berlari sini.. mak pak masing2 nak shopping.. so atok dia ambik inisiatif angkut semua cucu2 dlm troli.. ambik ko.. duduk diam2 kat atas tu..


firaz kepenatan jalan2 kat pacific sampai tertido balik.. tetiba jer aku tgk dah terlentok.. eheh..
balik dari pacific tu.. singgah kedai kerepek.. dekat jer dgn umah akak aku.. kerepek dia memang best.. pendek kata semua benda kat sini memang best.. nak shopping tak bleh.. so makan jerlar keja kitaorang kat sini.. huhu..
nie kedai kerepek tu.. lagipun kalau beli kat sini direct memang murah..


masa tgh nak beli tu.. aku pandang langit.. dah gelap.. mcm nak hujan lebat.. abis semua khemah orang berniaga terangkat.. angin pun kuat.. aper lagi.. aku dgn kakak aku lari pecut pegi kat keta sebelum hujan lebat.. nasib baik tak ader yg jadi nangka busuk.. ahaah...
malam tu kluar sekali lagi.. makan kat luar.. kat kedai mamak.. 1st time aku makan kat kedai mamak yg cukup perasa masakan dia.. ahahah.. semua sedap.. dari sup kambing.. sampailar western food dia.. semua sedap.. chicken chop baru Rm10.50.. byk plak tu .. kat kedai mamak tu pun makan byk2 baru Rm83 inggit.. terasa mcm nak duduk situ jer.. memang murah giler makan kat sana.. kalau kat KL jgn hraplar.. chicken chop tu kalau 2 pinggan pun dah braper...
3rd day..
Pagi2 tu sebelum balik KL pegi bfast kat Kluang station. tempat wajib kena pegi jugak kalau pegi umah akak aku..
makan kat sini pun memang syok.. kopi n roti bakar dia memang best.. tak sama mcm kluang station kat kl.. totally different k.. so kalau nak sedap.. memang kena datang sini.. sini tak ader tax2 semua k.. sebab tu harga dia murah.. nasi lemak ayam rendang baru RM6.90.. makanlar ko nak makan byk mana pun.. memang murah kat sini.. sekali lagi kitaornag tercengang.. makan byk2 semua baru RM 80++..
nie gambar anak buah aku.. ader insiden kat sini.. kitaornag order 1/2 boil egg kat sini.. tapi tah mcm maner.. budak yg anta tu.. masa nak letak telur tu.. terjatuh sebijik kat atas seluar anak buah aku ni.. cian dia.. panic giler budak yg anta tu.. nasib baik tak kena kat kulit.. sebab anak buah aku pakai jeans panjang.. kalau tak memang melecurlar kulit anak buah aku nie.. cian dik man...
nie masa on d way balik.. firaz nie memang dari kecik.. masuk keta jer tido...



nie gambar baru bangun.. dah sampai w.maju baru bangun..

nie benda aku nak highlight kat akak aku.. kalau dia baca blog aku.. aku rasa ko memang suka simpan benda2 antik lar lea.. nie benda yg sempat aku ambik gambar masa kat umah ko..
aku tgk bakul ko tu dah mcm kembang semangkuk dah.. ahahah.. bawak2lar buang..

mula2 aku tgk bakul ko tu.. aku ok lagi.. tapi bila tgk anak ko bila atuk dia suruh pakai cap sebab hujan.. ko tgk dia ambik cap yg mana..
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>

cap koyak nie jugak dia nak pakai wei.. bawak2lar buang cap tu lea.. ahahah..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014