Wednesday, March 14, 2012

Lari Rumah...

kan aku cakap minggu nie minggu teringat cerita2 zaman dulu2..

tetiba aku teringat citer pasal kawan aku lari dari rumah...

citer dia mcm nie... kawan aku kena perintah berkurung kat umah.. masa tu aku baru jer start keja parkson.. pasal kawan aku kena perintah berkurung tu takyah citerlar sebab aper...

dia cal aku dari rumah dia kat johor.. cal guna public phone wei... iyerlar.. rahsia.. tak bleh cakap dlm umah.. nanti orang tau.. dia kata nak lari dari umah.. nak pegi carik keja kat kl.. sebab bapak dia tak kasi dia keja kat KL.. so dia nak lari... dia pun tanyalar cara2 nak lari...

disebabkan aku nie kawan yg memahami... aku pun bagitaular cara2 nak melarikan diri.. cewah.. mcmlar aku penah lari dari rumah... ehehe...

dia cal aku masa tu seminggu sebelum dia nak lari.. dia kata dia nak lari hari jumaat.. sebab family dia semua pegi ipoh masa tu.. tinggal dia dgn abang dia jer.. kira abang dia tak pegi sbb kena jaga dialar.. so, dia kata dia nak lari hari jumaat masa abang dia pegi solat jumaat..

saper nak pegi ambik dia kat johor tu.. dia dah deal dgn kawan dia yg lain.. suruh datang ambik dia kat umah.. so sampai kl aku ambiklar dia... duduk dgn aku...

dlm nak plan2 tu.. dia tanya aku.. beg baju mcm maner?? sebab kalau dia bawak beg besar kluar umah.. nampak sgt mcm lari dari umah.. nanti orang kiri kanan tgk mesti report kat abang dia punya... so aku cadangkan.. beg baju tu masuk dlm kotak... pastu kotak tu letak blakang umah.. kawan dia datang.. ambik dulu kotak tu.. pastu dia plak.. buat2 mcm nak pegi kedailar... sampai hujung simpang terus chow naik keta...

mcm filem kan???? pandai x aku susun starategi??? cantik jer aku susun strategi.. siap bagitau kul braper ko kena ader sini.. kul braper kawan ko kena datang... kul braper nak ambik kotak... kawan aku cakap.. ok ok...

so bila dah sampai hari yg dia nak lari tu... mcm yg di plan.. dia pun larilar.. berjaya wei lari.. sampai KL dah petang... so kawan dia naikkan dia LRT... aku ambik dia kat setiawangsa... tapi aku pun naik train jugaklar ambik dia... ehehe.. sebab masa tu keta tak ader lagi...

aku pegi dgn naim... bila dah jumpa tu.. sekali aku tgk kawan aku...berdiri tercegat kat LRT... kesian aku tgk dia... tapi tepi dia ader 2 kotak.. satu kotak kecik.. satu lagi kotak besar.. kotak besar tu mcm gambar kat bawah nie...
masa jumpa dia tu.. aku tanya dia.. naper ko tak kluarkan beg ko dari kotak tu... pastu dia cakap.. beg aper?? mana ader beg... baju aku dlm kotak tu.. TETTT.....

rupa2nya dia tak dgr aku cakap letak baju dlm beg.. beg tu letak dlm kotak.. yg dia dgr letak baju dlm kotak jer... aper lagi.. gelak sakanlar aku kat LRT tu...

tu satu.. takperlar.. dah bawak kotak.. angkut jerlar kotak tu... nak buat mcm maner... so saper yg nak kena angkat kotak tu?? of courselar naim kan.. takkan aku n kawan aku nak angkat plak..

bila naim angkat kotak tu nak naik LRT...tetiba aku nampak lambang kat kotak tu.. ko tau kotak tu kotak aper... kotak brand kat bawah nie...
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

kotak KOTEX... Naim bawak kotak brand Kotex + naik LRT... ko bleh bayang mcm maner orang dlm LRT tu semua pandangkan??? nak gelak.. kesian laki aku... mesti dia pun pasrah jer...

bila dah sampai umah aku..kira plan melarikan diri berjayalar... kawan aku dah bebas... blehlar dia carik keja kat KL... tapikan... tetiba aku dapat msg....

"KO PULANGKAN ADIK AKU... KALAU TAK AKU CARIK KO SAMPAI LUBANG CACING"..

abang kawan aku nie msg.. yg peliknya... mcm maner dia bleh ada no aku...

rupanya2.. pandai tak pandainya kawan aku nie.. sebelum dia lari tu.. dia tulis surat... kata dia selamat..dia lari duduk dgn aku.. pastu letak no fon aku.... HOI!!!

kata nak lari.. kalau nak tulis pun.. tulislar... sayang mak ker... nanti dah berjaya orang balik ker... sudahlar... nie pegi tinggalkan no fon aku... maun tak mengelabah aku.. mesti mak dia dah cop muka aku muka budak jahat...

pastu... bertalu2 msg sampai.. n cal... tapi of courselar aku tak jawabkan.. ko nak mampus??? dahlar abang dia tu garang....

mlm tu pklar nak buat mcm maner... pk punya pk... last2 sekali kawan aku decide nak balik johor d next day tu... dia kata tak sampai hati kat family dia... baik kawan aku nie...

naiklar kawan aku bas balik johor the next daynya...

bila dia dah sampai umah dia.. aku tanyalar.. aper jadi kat umah lepas dia balik...

dia kata bila dia sampai umah.. dia takutlar kena marah ker aper ker.. tapi dia kata semua orang berlakon mcm dia tak penah lari dari umah.. buat mcm biasa jer... dia pun pelik.. tapi sebab semua orang buat mcm biasa.. dia pun buatlar mcm biasa.. ahahah...

penat jer lari bawak kotak kotex bagai... pastu next day balik...

almost 4-5 years agolar citer aku nie.. skang nie kawan aku tu dah kawin dah.. suami pun baik... tgh tunggu masa nak bersalin anak 1st.. expected 3/4 nie... aku doakan semuanya selamat... amin...

rindunya dgn kawan aku sorang nie.. miss a lot masa zaman kesengalan dgn dia...


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014