Wednesday, March 28, 2012

UUM in memory....

Last 2 weeks aku pegi sungai petani... akak ipar aku kawin.. stay kat swiss inn sg petani...

kenduri hari sabtu.. ahad tu plan pegi uum.. sg petani ke UUM lebih kurang sejamlar..


tak bleh nak cakap perasaan aku masa tgk uum tu.. terasa aku mcm muda balik.. heheh... perasaan rindu zaman belajar dulu... eee bestnya kalau dapat balik kat zaman tu...


nie masa nak sampai uum dah... nak masuk pintu gerbang dia... perasaan yg susah nak bayangkan..


ok dah dekat dah... dah nampak pintu gerbang... UUM here we come!! over x? kekheh..


yeah!!.. dah sampai dah.. laki aku masa nak masuk nie.. dia plak yg gelabah... takut kena tahan dgn pak guard katanya...nak tergelak aku dgr.. kehkeh... sebabnya masa zaman kat u dulu.. saper tak ader sticker keta memang kena tahanlar.. so, dia punya perasaan masa nak masuk tu.. sama mcm masa blajar kat dulu... nerbes...

bila sampai jer kat guard tu.. dia siap bukak tingkap.. sebjik mcm masa blajar dulu.. mula2 berenti.. pastu bukak tingkap.. n bersedialar nak menjawab aper yg pak guard tanya...tapi pak guard tu relax jer.. angkat tangan suruh masuk...

happy plak laki aku..siap cakap.."eh.. tak kena tahanlar"... boleh??? memanglar.. of courselar tak kena tahan... tgklar dlm keta ader saper.. firaz, adik ipar aku n mak mertua aku... dah sah2lar bukan student... lagi nak gelabah kat pintu gerbang tu... aper da....

start dgn pusing kat kolej naim dulu...


nie kolej naim yg 1st before aku n dia sama2 kolej....


mcm nilar aku dulu2 kalau nak pegi class.. tunggu bas ramai2 kat bus stop nak pegi class.. kalau time tu critical sebab ramai orang.. so kenalar menjalankan aktiviti tolak menolak nak naik bas.. eheh.. bila dah berjaya naik.. maintain jalan dgn ayunya.. padahal kat bawah dah mcm sakai tolak menolak... so tips aku kalau nak naik bas.. jgnlar pakai heel2 bagai nie.. sebab bila time berebut2 nak naik tangga tu.. sure kasut ko tertanggal kat bawah punya.. masa tu.. baru terkial2 nak carik kasut.. alamatnya memang kena makilar dgn orang yg belum naik bas lagi...


aku suka jalan2 kat uum.. tepi2 semua ader pokok yg kuning tu..kalau musim berbunga... penuh bunga kuning tu.. feeling2 mcm kat overseas tau kalau ambik gambar.. tp pakai seluar tracksuit + tshirt besar+selipar jepun... TEETTTT...sepoil..... nampak na datang dari kampung.. kehkeh..


nie kolej aku.. sebelum nie aku duduk kolej depan dia(x ambik gambar pun..).. sem 5 pindah duduk kat sini.. naim pun sama.. tapi walaupun satu kolej.. tak penah pun tgk mamat tinggi nie..


lepas lalu kat kolej2.. terus pegi kompleks sukan plak.. nie tempat naim training rugby.. tempat aku training badminton tak pegi.. sebab laki aku tak nak berenti..


lepas lalu kompleks sukan.. pegi lalu kat padang golf pulak... kat uum nie semua jenis sukan ader.. sampai go-kart pun ader.. iyerlar duduk kat ujung dunia.. kalau tak ader tempat2 nak beriadah.. memang mati kutular tak tau nak buat aper kat dlm uum tu...


tgh2 lalu tu.. tetiba nampak budak2 uum kayuh basikal... teringat zaman dulu.. kalau kat uum.. kayuh basikal nie perkara biasa... petang2 jer kayuh basikal pusing2 uum.. slalunya pusing2 kat area padang golf.. dgn harapan kalaular tetiba ader golfer yg berkenan kat kitaorang yg kayuh basikal nie.. perasan... golfer tu tgk kitaorang pun tak selera.. dahlar selekeh dgn tracksuit.. pastu berpeluh2 plak kayuh basikal.. haha....


nie plak dewan MAS... tempat ambik exam.. graduation aku pun kat sini...


nie dewan MAS dari dekat.. kat sinilar masa aku graduate dulu.. tetiba naim datang bawak bunga.. pastu tetiba ex bf aku pun datang bawak bunga... sweet sgt.. kiri kanan ader bunga.... terserlah keglamouran aku.. kehkeh...mula2 aku ambik gambar dgn naim ex bf aku ambikkan.. pastu tukar plak.. cewah.. kerjasama nampak.. manalar nak sangka exbf aku nak datang.. tapi aku ok jer.. naim lg relax.. buat2 mcm sporting... gelakkan naim.. kehkeh...


last sekali pusing2 kat area faculty and library.. nampak library nie?? kat sinilar tempat dating.. dgn ex bf tau.. bukan dgn naim... tgk... dulu aku dating.. kat library.. abis lunyai buku tu aku kejakan.. tutup bukak.. tutup bukak.. malular katakan...

blakang signboard nilar tempat 1st sekali aku jumpa naim.. dia tunggu aku dlam keta sampai 2 jam.. kehkeh.. masa tu ok jer nak tunggu 2 jam... cuba skang... cuba....

kalau korang perasan... x ader gambar aku.. sebabnya naim tak nak berenti .. turun lagilar.. tension jer aku.. sebab tular korang tgk gambar2 yg aku ambik semua x centre.. aku snap masa keta tgh jalan..

adalar 20 menet jer aku spent masa kat dlm tu pusing2.. pastu kluar..seriusly aku tak puas tgk uum..nak buat mcm maner.. tapi still jugak terubat rindu kat uum n pastinya UUM makin maju.. sampai aku punya faculty pun dah tak ader dah.. tak tau pindah kat mana..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014