Tuesday, November 27, 2012

Pelat..

Anak aku skang nie dah pandai cakap.. cakap plak mcm orang tua sebab dia kan geng dgn acu n dodo dia.. Nama dodo tu sebenarnya pak muda... so org kelantan cakap.. pak mudo.. tapi sebabkan anak aku pelat n masa tu dia baru pandai cakap.. so dia panggil dodo jer.. lekatlar sampai skang nie memang panggil dodo...

contoh ayat dia yg tak boleh tahan... malam semalam aku duduk dgn dia.. pastu dia kata nak kencing.. aku pun bawaklar pegi toilet.. pastu dia kata nak berak plak.. adoi ai.. aku kata boleh ker berak kat toilet ker? dia kata "yeh.. yeh" (boleh boleh)... amboi confident jer dia jawab.. sekali aku dah letak kat toilet bowl tu tau aper dia cakap... "mummy.. ayah yak inilar... yak alam pepeh lg enang".. (mummy, tak yah berak kat sinilar.. berak dlm pampers lagi senang)... hah.. tak boleh pulak.. last2 berak dlm pampers jugak.. tp bila jawab tu kemain lagi confident.. cehhh...

kalau aku suruh laki aku siap pun dia akan menyampuk jugak.. aku slalu cakap.. d cepatlar siap.. kata nak kluar.. pastu sedap jer dia sambung.. " daddy tu eh... tak gar acap eh?(daddy tu eh.. tak dgr cakap eh?).. amboi.. mcmlar dia tu dgr cakap sgt.. 

lagi satu ayat maut dia.. kalau laki aku mcm tgh gurau2 dgn aku kan.. nanti dia cakap.. siap mcm lepuk2 daddy dia tau.. "aper ajar ukul ami? aper ajar?  (saper ajar pukul mummy? saper ajar?) ewah.. kemain lagi dia marah daddy dia... 

kalau dlm keta pun sama.. kadang2 tu naim ader jugak ckp.. aperlar keta depan nie.. bawak keta tah paper tah.. pastu startlar si kecik tu menyampuh.. "eta pan tu eh.. paper eh?" (keta depan tu eh.. paper eh?).. amboi.. tak bolehlar orang complain skit.. menyampuk jer.. copy and paste aper orang cakap...

pastu dia dah kenal warna.. tapi yg tak tahannya.. dia kenal color traffic light.. kalau red tu dia akan cakap color stop... kalau green tu dia cakap color sapi go.. sebab dlm citer upin ipin.. ader raju dgn lembu dia tu kan.. si raju tu slalu cakap.. sapiiiiiii gooooo... so dia kata green tu color sapi go.. ko ckplar dgn dia braper kali pun tu color ijau or green.. dia tetap kata color sapi go.. ikut sukalar yaz.. maleh mummy nak layan...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014