Friday, October 24, 2014

Cameron highlands

kerja giler hari selasa minggu lepas.. aku pegi ipoh dgn abg aku.. anta ayah pegi pejabat lawyer sign doc pasal harta arwah atok aku dulu.. 5 orang pegi.. aku, abg aku, kak idah, ayah n ibu...

nak jadi cerita.. abg aku jemput aku kat kl kul 745 pagi.. dia suruh aku tunggu kat agro bank sebab dia malas nak pegi ambik aku kat shah alam sebab nanti kat NKVE jam.. ok fineeee... aku ikutlar naim pegi kerja pagi tu walaupun aku tak kerja.. naim drop aku kat depan agro bank.. so kluar dari KL kul 7.45.. jap sebelum tu.. ader benda kelakar..

aku pesan kat bibik aku suruh buat popia goreng.. sedap dia buat popia... inti kentang n ayam.. kulit tu dia buat sendiri tau.. so aku dah berangan nak makan atas keta nanti.. pagi aku nak pegi tu aku tgk bibik aku dah siapkan atas meja.. dlm tupperware bulat.. aku dah pelik dah.. bila aku bukak tupperware tu.. okkkkkkk.. begedil... arghhhh... dia tak paham aku cakap.. aku ckap popia dia dok cakap ya buk ya buk.. rupanya dia x paham aku cakap.. oklar begedil pun begedillar.. hentam sajalar labu...

ok sambung.. kluar dari KL kul 7.45.. berenti kat r n r rawang makan semua.. sambung perjalanan.. kul 10.30 sampai ipoh.. cepat sampai sebab tak ader keta sgt kot.. pegilar bawak ayah n ibu naik ke pejabat lawyer tu.. bila masuk.. ko tau asap punyalar byk dlm ofis lawyer tu.. mcm orang fogging plak wei... rupanya dia baru lepas sembahyang.. ayoyo.. lawyer india.. sosak napeh den.. masuk.. sign pastu kluar.. tak sampai 10 menet.. dah settle semua..

nak pegi makan awal sgt plak.. baru 10 lebih.. abg  aku cakap balik jerlar.. oklar.. pakai waze... sekali waze tu kata nak naik PLUS kena naik kat simpang pulai.. bila dah sampai kat satu simpang tu.. dia tulis simpang kiri pegi cameron, terus masuk PLUS.. abg aku tanya.. nak pegi cameron tak? aku, kak idah n ayah cakap jom.. terus abg aku masuk simpang pegi cameron... gilo !! tak penah dibuat orang..

naik atas tu sejamlar.. berenti kat stawberry park.. pastu brenti kat tempat orang beli2 sayur kat brinchang.. pastu makan thari kat tanah rata.. pegi kat tempat kaktus semua tu.. turun lagi pegi minum tea plak.. hoi.. berenti setiap tempat tu 10 menet jer ko tau.. dahlar sejuk sebab hujan renyai.. order air panas.. masa nak minum tu dah sejuk... basuh tangan mcm air batu air dia.. haha.. nasib mulut i tak berasap u.... kehkeh..

tapi aku suka sebab aku 1st time pegi.. mcm jakun skit... beli sayur, potato, jagung.. strawberry?? aku tak beli pun sebab aku kan tak boleh makan berry2 nie.. so tak beli pun strawberry... ko offer 3 bungkus 20 inggit ker.. 20 bungkus 3 inggit ker aku tak belinyer.. tara heran ooo....

lepas mengetea kat ladang teh tu.. x ingat aper nama tempat dia.. almaklumlar berenti 10 menet jer.. haha.. abg aku turun ikut tapah.. saper2 yg nak pegi tu takyahlar naik or turun ikut tapah..tanah runtuh byk giler.. bukan setakat kat area gaung tu.. bukit sebelah tu pun runtuh jugak.. serius bahaya ikut tapah.. dgn lori byknya.. jalan sempit.. tanah runtuh.. memang tak selamat... nak plak sekarang nie musim hujan.. better not.. nehi nehi....

sampai tapah.. eh berenti lagi kat RnR tapah.. pegi kencing pastu beli jambu madu n jambu batu... baru abg aku anta aku balik shah alam.. sampai shah alam 5.30 wei.. saper berani buat kerja giler mcm kitaorang.. haha... nanti aku post gambar2 orang pegi cameron highlands tak sampai 2 jam kat atas tu k.. kehkeh...

(7.45A.M) KL - IPOH - CAMERON HIGHLANDS - SHAH ALAM (5.30 P.M) ader beran?????

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014