Friday, December 12, 2014

Respect

Today aku nak membebel skit.. dah lama dah citer ni jadi.. rasanya dlm sebulan lepas.. ok sekarang ni ofis aku memang dah internasional sgttttt.... ader new project.. so hire new contract staff n ambik orang baru.. bayangkan sebelum ni team aku 5 orang jer.. tapi sampai end of feb next year akan ader 48 orang.. giler ramai.. sekarang nie baru ada dlm 20 orang..tapiii boleh kata majoriti dari india.. DARI india eh bukan india sini... bos aku mat saleh.. dari scotland... PMO aku dari Philippine.. so internasional sgtlah aku ni kan... haha.. bila diskuss kadang2 aku compius dgn geng2 india ni.. cakap yes2.. tapi kepala geleng.. haha...

ok bukan nak cakap pasal tu.. cuma bila dah ramai non muslim.. dioarang ni suka minum... hari2 cakap pasal arak.. dlm group whatsapp pun post gambar arak.. tapi haritu aku sound tp beralaslar.. aku cakap my fon auto download.. so bila diaorang post gambar beers automaticcally will save into my gallery.. then bila anak aku bukak gallery terus nampak gambar beers tu semua.. so aku cakap not good for my son.. then they respect.. my bos said don't upload beers pic anymore..

diaorang nie kena cakap n bila kita cakap diaorang akan terima sebab diaorang jenis open.. mcm aku cakap kat sini ramai india... so ader yg vegi.. mcm 2nd bos aku dia pun dari india.. dia memang vegi.. so everytime pegi makan ker buat makan2 ker we will think about him.. provide vegi food..sebab kita respect other religion..

masa 2nd bos aku pindah rumah dlm bulan lepas rasanya.. dia ader buat party kat rumah dia.. beriya2 ajak satu ofis.. tapi aku dgn kawan aku tak pegi... sebab dia kata.. if you come I will prepare juice for u... seeeee.. nampak sgt dia memang nak buat party beers jer.. haha..

so on d day aku cakap aku tak boleh nak pegi sebab dia serve alcohol.. then bos aku cakap ok next week kita buat party without alcohol.. haha..

aku rasa dgn diaornag nie memang kita kena firm.. bukan sebab nak kena ambik hati bos.. kita kena pegi jugak.. no.. kalau boleh elak kita elak.. n dia pun kena respect kita mcm maner kita respect dia.. betul tak? kalau kita boleh respect dia as vegi sebab religion dia kata tak boleh makan benda hidup.. sama jugak  mcm kita.. religion kita kata tak boleh minum arak.. so dia pun kena paham tu..

contohn kalau kita ajak dia datang tgk korban raya haji.. mesti dia pun tak nak datang kan?? walaupun dia just tgk jer daging2 tu.. sama mcm kes aku nie.. even kita tak minum... kita pun mesti tak selesa kan? sebab diaorg serve beers.. so selagi boleh elak kita elak..  so takyahlar cakap ko pegi sebab ko nak tunjukkan yg ko sporting.. tolong.. tak kena tempat eh sporting ko tu.....

ok dah sekian bebelan aku utk harini.. hehe...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014