Thursday, December 4, 2014

Restoran Lenggong Seksyen 20

Malam haritu aku pegi makan kat restoran lenggong seksyen 20, Shah Alam.. dia dekat KPJ selangor.. dari jalan besar memang dah nampak dah.. signboard dia color kuning.. tak sempat nak snap gambar depan kedai.. 

aku try dia punya otak2.. sedap... boleh tahan.. then dia ader bukak stall kecik kat depan kedai utk sotong kangkung.. tak try sotong kangkung dia sebab aim nak rasa asam pedas... 




ni menu2 kat situ.. aku tgk ramai yg makan dia punya keow teow kerang.. mungkin sedap.. aku tak try.. nanti aku dah try aku bgtau k.. 

aper yg aku suka pasal kedai nie.. dia dah siap2 letak harga utk harga ikan.. so ko boleh pilih ikan yg korang suka dan mengikut budget korang.. tak aderlar terperanjat bila datang bil..



budak nie tak taular.. aku nak ambik gambar kedai.. tapi dia plak yg sengih..


sekali lagi sengih.. 


ni yg aku order.. aku order ikan jenahak.. harga dia RM 8 inggit sekeping.. kalau sekor aku rasa dlm 40 inggit.. naim ambik pari.. sepinggan RM 6.50.. tapi memang byklar.. patut sekeping tu boleh makan 2 orang.. 

yg buat seleranya kat sini dia hidang guna pinggan mcm kat kampung.. 

tetiba feel nak makan tu ader.. rasa mcm kat umah nenek aku.. 


budak ni paksa aku ambik gambar dia dgn makanan.. ni mood dia nak ambik gambar.. kalau bukan mood dia.. ko baru kluarkan hp jer dia dah siap2 toleh dah.. 

asam pedas dia memang pedas.. kalau ko tersedak lagi marbeles... kehkeh.. tapi kurang masam skit.. kalau masam skit lagi lagi sedap.. but still ok.. ikan pun xlar lembik.. 


see aku punya portion.. selesai.. 


budak nie makan telur dadar jer. bila aku snap gambar pinggan aku yg dah habis.. dia pun nak suruh aku snap gambar telur dia yg dah habis.. 

overall ok kat sini.. lepas ni datang nak try sotong kangkung n kuew teow kerang dia plak.. 

bawah ni selingan.. hari ahad haritu ada kluar dlm jalan2 carik makan Nasi Lemak Saleha kat pandan..

so petang tu terus zasss pegi carik... sebelum tu pegi jalan2 dulu.. so bila sampai kat sini firaz dah nak tido.. 



gigih daddy makan sambil pangku firaz tido.. aku makan nasi lemak dgn sambal sotong.. 

kalau ko dtg n bungkus nasi lemak, dioarnag akan bungkus dlm daun pisang.. tapi kalau makan kat situ dia akan letak dlm pinggan.. kat sini ader mcm2 makanan lain.. ader laksa, mee rebus, mee kari, ada satay, ada masak panas jugak, nasi lemak lauk mcm2.. pastu ader goreng pisang, cucur udang.. mcm2 ader.. ko pilih jer nak makan per..

orang memang sentiasa penuh.. nasib2lar bila tunggu tu ader orang bangun.. mungkin masa aku pegi ni weekend lagilar ramai orang.. 

dekat mana aku tak sure.. sebab aku guna GPS jer.. tak familiar sgt area kg pandan ni.. nak cakap arah pun tak sure.. tapi rasanya dia tepi MRR2 oppisite dgn tesco ampang.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014