Thursday, July 16, 2015

Mana lagi penting

pagi2 tadi abg aku call.. biasalar bila dia kena jadi bibik sebab bibik dia balik kg.. bini dia pegi pasar beli lauk dgn mak mertua dia.. so dia jaga anak2.. nak hilangkan boring anak dia.. suruh call aku.. akular yg kena cakap dgn anak2 dia.. hehe..

pastu dia kata dia cal mak aku tak berangkat.. pastu dia citer mak aku dah beli freezer yg besar tu.. haritu balik buka puasa abg aku suruh mak aku belikan freezer besar.. sebabnyer masalah bila balik.. anak2 bawak lauk2 basah tak ader tempat nak simpan.. padahal fridge mak aku tu dah ader dua dah.. still jugak tak cukup.. so abg aku suruh mak aku beli freezer.. pakai masa kitaorang balik jer.. ok fineee.. 

mak dgn ayah aku memang tak kerja.. so bila ko suruh dia pegi carik.. memang immediatelylar dia carikkan... so bila dah jumpa dia memang akan call ko time kat kedai tu jugak.. sebab ko yg nak bayarkan kan?? haha.. abg aku citer.. mak aku cal masa dia tgh deal biz kapal dia (abg aku kerja dgn shipping company)... satu style mak aku nie kalau ko tak angkat fon.. memang selagi tular dia akan cal ko.. pada dia aper dia buat tu lagi penting.. masa tgh nak sign tu abg aku cakap dia boleh stopkan dulu deal tu sebab nak angkat mak aku cal..hahahaha.. bila abg aku angkat dia kata dia dah jumpa freezer yg abg aku nak tu.. boleh ker beli? harga mcm ni mcm nie.. abg aku cakap ok.. belilar kalau dah berkenan.. haha.. ok letak sambung balik sign contract.. abg aku cakap.. kalau dia tak sign document tu kapal dia tak jalan.. kalau kapal tak jalan satu malaysia tak ader letrik... hahahhaaahaa... ok seee.. saper yg lagi penting.. satu malaysia ker mak kat rumah nak beli freezer???? aku memang gelak besar.. 

masa aku pun penah jadi.. aku tgh meeting dgn vendor.. tetiba mak aku call.. ok fine aku stopkan dulu discussion sebab mak aku call byk kali.. sebabnyer astro dia tak boleh nak tekan nombor 393.. dah hang.. nak buat mcm maner dia tak tau... hahaha... 

kawan aku pun sama.. ader external meeting.. tetiba mak dia call byk2 kali.. dia angkat rupanyer mak dia kat kedai letrik.. nak beli tv baru.. nak tanya boleh tak nak beli tv ni ni ni... sebabnyer tv kat rumah dah rosak.. nak tgk sinetron tak boleh... hahaha...

nampak tak hebatnyer seorang ibu.. selagi boleh ko dulukan dia.. dulukanlar dia.. nak2 plak mak2 yg kat kg.. dia tak tau pun ko kerja mcm maner.. ko sibuk mcm maner.. yg dia tau aper dia buat tu paling penting.. so takyahlar ko nak marah2 kalau mak ko call time2 ko sibuk.. kalau memang tak boleh sgt.. angkat kata tgh meeting dgn bos.. nanti cal balik.. selalu mak2 ni dia paham kalau ko cakap ko dgn bos ko.. dia tau bos tak boleh bawak main.. hahaha.. 

tapi mak aku memang jenis mcm tu.. kalau dia call ko.. ko tak angkat.. siap.. dia tak dapat cal ko.. dia cal laki or bini ko plak.. hahaha.. 

walaupun abg aku tu jenis berangin satu badan.. tapi dgn mak aku dia memang tak berkira.. kadang2 tu ader jugak dia punya suara tu buat mak aku kecik hati.. tapi memang style dia mcm tu..nak suruh orang dgr cakap dia jer.. tapi kalau mak aku nasihat aper2 dia akan dgr.. bab2 tu abg aku memang boleh di contohi.. dia marah2 tapi kalau mak aku tak nak angkat dia call.. haaa.. ko tgk tahap mengelabah dia.. kejap cal aku.. kejap cal aku tanya kenaper mak aku tak nak angkat fon.. baru ko tau.. sebab kitaorang memang hari2 cal... kalau ader orang tua tu merajuk(selalu merajuk dgn abg n kakak aku jerlar.. dgn aku jaranngggg giler.. rasanyer tak ader kot) dia x kan angkat fon dgn orang yg dia merajuk tu.. haha.. ko ingat gf korang jer boleh merajuk2.. mak aku pun pandai tau.. hahaha.... aku rasa kalau bini dia merajuk pun dia tak gelabah mcm tu.. kehkeh.. 

silalar hargai ibu bapa anda selagi masih ada... eh tetiba pesanan penaja.. 



No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014