Wednesday, July 8, 2015

Mengantok

bulan puasa nie aku tak tau lar.. asyik mengantok jer.. tak tau kenaper.. pagi dlm kereta aku tido.. pastu thari aku tido lagi.. balik dalam keta aku tido.. pastu malam pun tido awal.. tapi still rasa mengantok.. ker sebab aku dah terlebih tido?? haha..

ni pun rasa mengantok lagi.. padahal tadi dlm keta dah tido dah.. ker satu lagi sebab tido sekejap2.. so tido tu x ada quality... ceh ceh.. lagi nak cakap pasal kualiti sangatkan kalau dah ader masa jer aku membuta.. tapi tak cukup2 tido.. haha..

korang mcm maner? ker lebih productive bila bulan puasa nie? aku memang lemau betul.. haritu aku bukak puasa sebab bp aku dah low.. asalnyer sesema.. pastu idung gatal... ko tau lar bila hidung dah gatal.. pastu sesema.. mcm orang isap dadah plak aku.. dok sok sek sok sek.. orang cakap aper pun aku tak leh focus.. doklar terbersin2.. ni symptom2 nak demam nie... tak boleh jadi.. terus pegi klinik.. sekali check bp dah low.. doktor suruh MC.. tapi sebabkan aku ni dedikasi (padahal tak larat nak drive balik sendiri, kena tunggu naim jugak).. aku tak ambiklar MC... doktor bagi for next day pun aku tak ambik jugak.. tapi aku tak puasa haritu.. makan pastu terus tido sekejap.. lega.. dapat makan terus ilang sesema aku.. haha.. 

tapi aku makan bukanlar beriya2.. aku makan skit jer.. alas perut nak makan ubat n tak nak kasi perut kosong.. bp pun low.. so tak beranilar ambik risiko sambung puasa lagi.. 

aku ader 2 pengalaman mengandung masa bulan puasa.. aku rasa orang yg baru2 mengandung.. maknanyer masa 1st trimester tu memang ramai yg tak boleh nak puasa sgt.. mcm aku.. dia punya penat tu memang tak boleh tahan.. aku lagilar.. masa firaz tu aku memang tgk mabuk.. dlm 28 hari.. aku puasa 2 hari jer.. sebab mabuk teruk.. tapi even aku tak puasa pun.. bukan boleh makan sgt pun.. sebab asyik nak muntah jer.. masa tu memang mencabar.. yg 2nd ni.. aku dah masuk 3rd trimester.. so aku rasa lebih stabil.. even perut dah besar.. tapi hormon aku dah stabil.. aku boleh puasa.. alhamdulillah.. tak ader rasa lapar, tak ader rasa haus.. tapi bergantung pada orang jugaklar.. jgnlar ko boleh puasa ko eksyen plak kat orang lain.. ader jugak orang yg 3rd trimester pun tak boleh nak puasa.. atas masing2lar benda ni.. jgnlar pandang serong kat orang yg tak boleh puasa.. besar pahala dia mengandung tau tak.. lagi satu.. utk ibu2 yg breastfeed.. lagi mencabar aku rasa.. jgnlar korang dok kutuk kata kenaper tak boleh puasalar aperlar.. masing2 ader tahap ketahanan masing2.. kalau dah dia kata tak boleh tu tak bolehlar.. dia yg tau badan dia mcm maner.. ni korang plak nak pegi paksa orang tu.. biarkanlar dia.. yg penting ko tu puasa.. jgn tak puasa..

tp lainlar  cerita kalau ader lelaki yg tak puasa sebab tak tahan nak isap rokok.. memang nak kena carut... penyakit carik sendiri.. dahlar isap rokok tu tak ader paedahnyer.. pastu tak puasa plak sebab benda tak berpaedah.. tu korang boleh kutuk... alasan tak munasabah langsung... 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014