Thursday, July 23, 2015

Pagi Raya

ok haritu aku tgk dlm fb ader yg dok bercerita pasal chef wan punya update yg post pasal family dia tido tak bangun2 pagi raya.. hmm.. ader yg +ve ader jugak yg -ve.. pastu masuk plak cerita si azwan ali yg dok ckp pasal orang accident masa hari raya.. tapi pasal mamat nie aku malas nak ambik port.. sebab ayat2 yg kluar dari mulut dia memang tak ader satu pun tak elok.. so kita abaikanlar orang mcm nie.. kalau kita sama2 ikut kita pun sama2 naik.. 

berbalik pada cerita chef wan.. ok ni dari pengalaman aku sendiri.. memang dari kecik aku adik beradik memang tak penah bangun lambat pagi raya.. sebabkan didikan dari ayah sendiri yg pagi2 raya lagi dia dah kejut semua orang bangun.. tak ader istilah penat malam tadi tido lambat.. biarlar dia tido.. nop.... semua orang pagi2 kena bangun.. yg lelaki wajib pegi solat raya sama2.. yg ppuan sejak dah ader anak2 nie tak pegilar.. ibu jer kadang2 pegi kalau dia rasa pagi raya tu semua dah settle dia akan pegi solat raya.. yg tinggal akan sibuk bersiap n hidang makanan.. 

ayah aku tau balik jer semua orang dah ready pakai baju cantik2.. pagi raya tu aktiviti wajib semua orang bersalam di pagi raya pastu makan sama2.. dari zaman tak kawin.. sampailar zaman dah ader anak2 still lagi mcm tu.. walaupun pagi raya tu kelam kabut nak siapkan anak2 lagi.. nak siapkan diri lagi.. terjerit2 mcm tarzan nak suruh anak2 bersiap.. yg sibuk kat dapur nak hidang makanan.. 
tapi tular indahnyer suasana raya.. 

nak tido sampai thari?? ko cuba.. tgk ko kena belasah tak dgn bapak aku.. even bukan hari raya pun.. dari zaman bujang sampai dah kawin nie.. asal balik jer kg.. pagi tu bapak aku akan kejut semua orang bangun.. bfast sama2.. lepas tu ko nak tido balik pun tidolar.. tapi bfast kena sama2.. 

so bila chef wan post mcm tu mungkin dia dah lama sabar.. tapi cara tu mcm tak betullar sebab dia artis.. bila dia post tu mesti akan dapat reaksi orang ramai.. kalau setakat aku yg post.. entah ader orang baca ker tak.. hehe.. so tak kisah sgtlar.. taklar jadi issue sensitip.. ni bila family dah start nak samanlar.. orang tu komen orang ni komen.. dah jadi lagi keruh.. jadi tak bestlarkan kalau mcm tu.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014