Friday, July 29, 2011

Stress .. stress.. stress....

Pagi nie.. memang mencabar.. sebenarnya mula dari malam tadi lagi... tak bleh tido.. dah sampai kul 2 pun tak bleh tido lagi... skang nie aku ader penyakit.. kalau dah lepas waktu mengantok tu.. kalau tak tido jugak.. memanglar susah nak tido lepas tu..

baru bleh lelap kul 2.. jam dah bunyi.. dah kul 6??? malas giler nak bangun .. dgr kat luar plak hujan.. dah stress dah.. hujan tapi tak bleh bangun lambat.. wakakaka... tapi tak kira.. aku tetap lelapkan mata jugak.. huhu.. giler "saiko" aku kan? ahahahhha..

bangun kul 6.45.. siap2 nak mandi.. tgk yg 2 orang tu sedap tido anak beranak.. ewah2 siap peluk2 lagi..

masa mandi .. nak gosok gigi.. tadah air rasa mcm tadah air batu.. huhuh.. sejuk giler... stress lagi sekali.. ahahahha...

lepas mandi.. iron tudung n siap2 semua... tgk jam dah kul 7.15.. masa aku tgk siap2 tu.. yg dua beranak tu tido tak sedar diri eh.. mentang2lar hujan kat luar.. aku bukak lampu pun tak sedar..

masa dah lepas mandi tu baru perasan.. aku tido atas katil sorang2 k.. dia tido anak beranak berpeluk2 lagi kat katil single tu..

lepas siap... hantar firaz kat umah mama dulu... baru naim anta aku pegi LRT... masa nak pegi tu barular realize.. touch n Go tinggal kat atas.. menambahkan lagi stress aku.. buat laku lagi stress... duit dlm purse ader 50 hengget sekeping jer... waaaaa.. rasa nak nangis...

mulalar pk.. dahlar aku kluar lambat.. nak pegi beratur beli tiket lagi.. tak ader duit kecik plak tu..

sampai jer LRT.. nasib baik naim bagi duit kecik.. tapi still kena baratur nak beli tiket... dah beratur.. kena plak beratur masa nak masukan tiket tu.. panjang plak tu.. stress aku semakin bertambah..

disebabkan hujan.. kena bawak payung.. kepit payung lagi.. tiket lagi.. adoi ai.. kalau boleh jerit masa tu.. aku jerit dah... tapi kalau aku jerit.. mesti orang2 kat situ cakap.. mcm ko sorang jer stress.. eheheh...

nasib baik tunggu train tak lama n orang tak ramai sgt.. so tahap stress aku turun balik.. ehehe...

sampai jamek.. turun.. hujan.. bukak payung dgn eksyennya.. dah kul 8.15 dah.. tapi bfast tak beli lagi.. tgk kat tepi tu ader orang jual nasi lemak.. belasah jerlar beli.. jalan sampai Maybank..

tapi on the way tu.. byk kali jugaklar aku nak tergolek.. stress aku bertambah dgn banyak..

jalan licin.. asyik nak tergelincir jer.. pengang payung lagi.. pegang wrislet lagi.. nasi lemak lagi.. memang serabutlar aku pagi nie..


bila sampai ofis.. tgk tapak kasut...



tapak dah haus... patutlar licin.. tapi crocs nie memang tahanlar.. kasut memang tak rosak langsung.. cuma tapak dia jer haus.. sedap pakai.. aku beli 2 tahun lepas.. masa pregnantkan firaz.. sampai skang still in good condition... memang berbaloilar dgn harganya.. tapi tapak dah haus daaaa....

so bila dah sampai ofis.. dgr budak2 nie borak2.. gelak2.. terus hilang stress aku.. dan aku kembali normal.. eheheh.. sekian citer aku pagi nie.. eheheh..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014