Monday, October 17, 2011

Sup Ekor...

Hari sabtu aku pegi makan kat Kajang... nama kedai tu "Perantau".. order Sup ekor.. nak rasa sup ekor kat situ mcm maner..skang nie mcm dah jadi kebiasaan.. kalau pegi jer mana2 kedai thai.. mesti try sup ekor.. sebab dulu daddy yg rajin buat sup ekor nie.. skang nie daddy dah tak ader.. barular mengangau carik...


tetiba teringat kat Arwah daddy.. kalau dulu.. daddy rajin pegi carik lauk yg jarang jumpa kat kedai.. pastu kalau dah masak jer.. mesti dia call suruh datang umah makan..

Slalu dia akan masak benda2 yg x ader kat kedai2... mcm lidah, otak lembu, ikan baung.... n yg paling aku ingat sekali... sup ekor.. penah sekali.. masa pregnant.. aku teringin giler nak makan sup ekor.. bagitau jer.. esok tu balik jer keja.. dia cal suruh datang umah.. tgk2 dah ader dah dia masakkan... daddy we miss u so much...

nak makan aper cakap jer.. mesti dia usaha carikkan... mcm ader sekali tu.. ramai dok sebut2 teringin nak makan durian.. balik jer keja... tgk2 dah ader jer durian atas meja... dia pegi beli kat chow kit.. yg memang sedap.. manis + kuning + bijik kecik2 jer.. daddy nie kalau bab2 carik makanan mana yg sedap dlm KL nie dia memang teror...

walaupun aku cuma sempat kenal dia dlm 3 tahun nie jer.. tapi rasa rindu tu tetap ader.. byk kenangan yg kadang2 bila kita teringat rasa mcm rindu n mcm tak percaya dia dah tak ader...



semenjak aku kawin dgn naim.. byk benda aku belajar makan... lidah, otak, limpa, ekor lembu.. pastu ikan2 sungai.. mcm ikan baung.. yg memang mak aku tak penah masak kat umah dulu..

Al fatihah utk Arwah Daddy... miss u so much daddy....

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014