Monday, December 19, 2011

Along ker Mau tolong???

aku masa drive balik from ofis lalu depan bangunan kedai nie.. HAMAWANGSA CREDIT SDN BHD.

Kalau saper2 yg perasan.. kedai nie dekat dgn LRT setiawangsa..

baru jer bukak dlm 2-3 bulan mcm tular.. masa kedai nie under construction.. tak ader keta lagi.. masa tu aku mati2 ingat kedai nie kedai ALONG....

sebab ader tulis credit kat blakang dia tu.. huhuh..

iyerlar.. skang nie along2 berani bukak kedai terang2..

kedai pinjaman berlesen.. letaklar tanda dollar sign tu byk2.. kalau tak ader perkataan pinjaman.. mesti ader perkataan "KREDIT" dlm nama syarikat tu.. so aku ingat kedai nie pun samalar...

aku dah byk kali dah tgk kedai nie... tapi tak penah pun tanya naim..

tapi haritu aku mcm confident jer cakap...

AKU: skang niekan along2 berani bukak kedai terang2 mcm nie.. besar plak tu..

NAIM: mana??

ceh2.. aku dgn confidentnya tunjuk kedai nie...

lepas dgr aku cakap... naim terus gelak..

dia cakap aper plak.. tu kedai jual keta mahal2.. bukan along...

aku biasalar.. mesti menjawabnyer... iyerker??..

cian naim kena explain kat aku dgn panjang lebar supaya bini dia nie paham... cian tgk bini cakap dgn confident tapi tak tau...wakakkkah... naim cakap kedai mcm nie slalunya dia ader bagi loan kat customer dia.. tak payah pinjam kat bank... sebab tu ader perkataan credit kat blakang tu...

ooo.. barular aku tau.. kenaper dia bukak kedai besar2.. kedai keta mahal rupanya.. kehkeh..

nasib baik aku cakap dgn naim.. kalau aku cakap dgn orang lain??? mesti orang kesian tgk kedaifan aku.. wakakakak..



ader saper2 penah nampak kedai nie???

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014