Thursday, December 1, 2011

Token Rapid KL...

Semalam aku balik naik LRT... mcm biasalarkan.. jalan dari maybank sampai Jamek.. pastu mcm jakun sekejap.. sebab counter tiket semua dah kat atas.. kalau dulu masjid jamek punya counter tiket kat bawahkan?? saper2 penah pegi taular.. kena turun escalator baru jumpa counter tiket.. nie tak ader lagi dah.. semua kat atas..

aku mula2 jakun jugak.. nak beli tiket kat kaunter mana pun aku tak tau.. bleh?? tak taular bila system baru nie start..

ok fine.. aku beratur jer kat kaunter.. buat2 mcm tau.. pastu mcm biasa beli tiket pegi wangsa maju.. nasib baik aku beratur kat kaunter yg betul... senyum bangga kejap.. tapikan.. tetiba kaka kaunter tu bagi aku token... eh.. aper hal lar plak token nie.. slalu bagi tiket... aku dah start pelik dah.. token tu color biru... aku pandang kat machine tag nak masuk tu.. mcm maner nie.. aper nak buat dgn token nie...tak der plak tempat letak coin.. takper2.. aku duduk tepi dulu.. usha orang buat mcm maner.. tapi muka panic jugaklar.. aku duduk kat tepi tu tgk.. eh.. ramai plak orang yg pakai kad... semua tag jer kad.. tak ader plak orang pakai token...

sambil tgk2 orang tu.. aku tgk2 jugak kat machine tag tu.. ader tak tempat nak masuk token...tak ader plak.. mcm maner nak buat nie..

lama jugaklar aku tunggu kat tepi tu.. pastu aku tgk ader orang pakai token.. aper lagi.. aku terus follow baik punya blakang mamat tu.. alamak.. tak sempat nak tgk dia buat mcm maner... berpeluh jugaklar aku kat situ.. bila sampai turn aku.. nampak sign suruh letak token.. fuh.. selamat.... maksudnya kena tag jugak token tu.. ehehhe.. oo patutlar aku carik lubang nak masukkan token tak ader.. wakakakkak...

tapilar kalau ader yg perhatikan aku.. mesti pelik tgk aku.. kenaper aku beratur kat blakang mamat tu sebab machine tag yg lain semua kosong.. wakakkak.. tu dah pelik dah.. yg buat lagi pelik... aku pegi beratur kat machine utk orang istimewa.... wakakkkka.. mula2 tak perasan... bila aku dah tag tu baru aku sedar.. aper hal plak space nak masuk nie besar skit dari yg lain.. tgk2 ader sign wheelchair.... aahahahaha... gelakkan diri sendiri.... tular dia... malu bertanya sesat jalan..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014