Friday, December 2, 2011

Firaz masuk hospital...

Rabu minggu lepas firaz masuk hospital.... viral fever.. 5 hari duduk hospital.. hari ahad baru balik umah.. nasib baik isnin cuti.. blehlar aku rehat... penat wei duduk hospital.. tido dah confirmlar tak lena.. pastu duduk dlm bilik tu x bleh kluar...


mula2 masuk tu.. aku entitle 2 bedded.. tapi aku request single room.. sebab kalau yg bilik 2 orang tu.. susah skit... biasalar budak2.. kang anak aku nak tido.. budak sebelah bising.. n bila budak sebelah nak tido.. anak aku plak bising.. lagilar aku jadi tension.. pastu naim plak tak bleh nak tunggu... kena datang waktu melawat jer sebab kat situ selain single room, lelaki tak bleh tunggu... firaz plak skit2 daddy.. skit2 daddy...


so, disebabkan single room kat wad peadiatric dah penuh.. hospital bagi kitaorang premium room.. tapi charge sama dgn single room peadiatric...bilik cantik... tapi kecik skitlar compare dgn single room peadiatric..



masuk2 jer wad firaz terus buat spot check... mula2 cuba nak bukak pintu masuk..



tak bleh bukak pintu masuk.. try pintu toilet plak...



last2 fedup tak bleh bukak semua pintu.. panjat sofa tgk kat luar.. view bilik nie stesen LRT sentul.. so tak boringlar firaz.. bleh tgk train...



Nie mak long n pak long firaz datang melawat... ko tgk anak aku tu.. nak jugak menyelit kat tepi mak long dia.. sibuk nak duduk sebelah mak long dia...



nie dah tahap kritikal dah boring.. sampai beg pun bleh buat mainan... sangkut kat leher...



kesian budak botak nie boring... bawaklar dia turun jalan2... lagipun.. wad dia sejuk giler.. kering kulit2 semua... iyerlar.. 24 jam aircond..


naim bawak laptop sebab firaz nie memang asyiklar 24 jam dgn upin ipin.. parah.. aku punya iphone data plan 80% utk tgk upin ipin jer.. tak bleh jadi.. aku tak bleh nak tgk hp langsung.. so bawak laptop..tgklar ko kat laptop puas2..


aku masuk hari rabu.. sepatutnya khamis tu demam firaz dah settle.. tapi sampai khamis malam jumaat tu still tak ok.. maintain 38 - 39 temperature tak turun2... so kul 12 tgh malam tu nurse cal doc.. doctor suruh bagi antibiotic ikut tangan n ambik darah sekali lagi... adoi.. nie yg aku ngeri nie...


nasib baik doc yg cucuk tu pandai.. sekali cucuk jer...


lepas dpat result darah dlm kul 12.30 mcm tu.. nurse datang masukkan antibiotic ikut tangan.. tapi nasib baik nurse kat situ balut tempat yg ader carum tu sbb takut firaz cabut... cianlar budak kecik nie...



start hari jumaat tu.. doc bagi nebulizer.. sebab bila hidung dia tersumbat.. dia akan bernafas ikut mulut.. so bacteria akan masuk direct.. nebulizer nie akan legakan hidung dia... benda nie kena pakai every 4 hours..



mula2 pakai tu memang melalaklar budak nie.. tapi bila dah pakai 2-3 kali n rasa lega.. x aderlar nangis sgt.. tak der dah tolak2 benda tu.. kadang2 tu siap pegang sendiri... nasib baik acu ader tolong pujuk...



lagi satu benda yg kesian kat dia.. bila nak masuk antibotic... kan kena flush dulu.. sian aku tgk.. nangis sebab sakit...


so sementara nak tunggu antibiotic habis n tak nak kasi dia rasa sgt masa nak flush tu.. aku pasangkan upin ipin.. bila leka.. takdelar rasa sgt.. nasib baik ader upin ipin...


aku bukan aper.. takut kalau dia tarik tiub antibiotic tu.. tercabut jarum tu.. tak pasal2 mummy dia plak yg pengsan...


aku ajar dia letak tangan atas bantal n tgk upin ipin... nasib baik ikut arahan...kalau tak haru jugak..



tapi kalau penat letak atas bantal.. bleh letak atas daddy.. eheheh... baik punya parking kat leher daddy dia...


nie gambar dah sihat nak tunggu discharged... tgk upin ipin dgn daddy.. tapi lepas tuuu........


?

?

?

?

?

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

?

?

?

?

?

?

?

?

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?



Iyaz tgk sorang2.. Daddy dah tido... ehehehe....

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014